Brev:
High Need Baby - 5 mdr.
21. oktober 2016
Alder:
5 mdr.
High Need Baby - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har læst om High Need Baby i en af dine bøger, og jeg syntes at jeg kan genkende ret meget af det du skriver hos min søn.
Det er hårdt at være mor til en high need baby, har du nogle gode råd? Er der nogle ting som jeg skal være særlig opmærksom på eller nogle aktiviteter jeg skal undgå osv?
- Han vil ofte underholdes og have at jeg er ved ham
- Han vil ikke ligge alene for lang tid
- Han vil ikke ligge i barnevognen eller i autostolen
- Han sover korte lure
- Han har en kort lunte
- Han græder hvis en fremmede tager ham fx. gæster han ser for første gang.
Jeg har læst flere steder, at High Need baby også er meget intelligente. Men stadig kan jeg blive bekymret, hvad nu hvis han altid er så besværlig, hvordan vil han klare sig i skolen og børnehaven vil han kunne fungere socialt nu hvor han er så besværlig. Vil han have mange konflikter osv?
Har du nogle gode råd? Jeg prøver altid at afdække hans behov og tilpasse mig ham selvom det kan være hårdt. Men jeg acceptere ham fuldt ud som han er og jeg er glad for ham og er ofte blevet rost for at han er en aktiv og nysgerrig lille fyr :)
Jeg vil dog sige, at den værste tid heldigvis over. Alle ovenstående ting er blevet meget bedre med tiden.