High Need Baby - 5 mdr.

21. oktober 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

High Need Baby - 5 mdr.

Hej Helen

Jeg har læst om High Need Baby i en af dine bøger, og jeg syntes at jeg kan genkende ret meget af det du skriver hos min søn.

Det er hårdt at være mor til en high need baby, har du nogle gode råd? Er der nogle ting som jeg skal være særlig opmærksom på eller nogle aktiviteter jeg skal undgå osv?

- Han vil ofte underholdes og have at jeg er ved ham
- Han vil ikke ligge alene for lang tid
- Han vil ikke ligge i barnevognen eller i autostolen
- Han sover korte lure
- Han har en kort lunte
- Han græder hvis en fremmede tager ham fx. gæster han ser for første gang.

Jeg har læst flere ...

Annonce

... steder, at High Need baby også er meget intelligente. Men stadig kan jeg blive bekymret, hvad nu hvis han altid er så besværlig, hvordan vil han klare sig i skolen og børnehaven vil han kunne fungere socialt nu hvor han er så besværlig. Vil han have mange konflikter osv?

Har du nogle gode råd? Jeg prøver altid at afdække hans behov og tilpasse mig ham selvom det kan være hårdt. Men jeg acceptere ham fuldt ud som han er og jeg er glad for ham og er ofte blevet rost for at han er en aktiv og nysgerrig lille fyr :)

Jeg vil dog sige, at den værste tid heldigvis over. Alle ovenstående ting er blevet meget bedre med tiden.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig