Brev:
Lære at gå - 12 mdr.
10. oktober 2016
Alder:
12 mdr.
Lære at gå - 12 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig pga., at jeg er lidt bekymret for, at min datter på 1 år ikke rigtigt bliver bedre til at gå.
Hun har siden hun var 9 måneder gået langs møblerne, men hun er ikke kommet videre de sidste 3 måneder. Jeg kan i nogle af de svar (som du har givet andre) læse, at der er forskellige faser, som man skal igennem for at lære at gå. Jeg vil mene min datter er i fase 3. Hun går kun mellem møbler, hvor hun kan nå det ene før det andet slippes, men hun holder sig helst til bare at gå langs det samme møbel som f.eks. sofaen. Hun kan ikke stå selv endnu og hun sætter sig ned, hvis man prøver at gå med hende ved at holde i hendes hænder. Hvis jeg prøver at stille hende op af noget, sætter hun sig også ned. Gåvognen kan hun heller ikke gå med. Hun går afsted på knæene efter den. Er der noget, som jeg kan gøre for at hjælpe hende videre?
Hun går på bare fødder eller med strømper på. Vi har ikke gulvtæppe på gulvet, som faktisk er lidt glat. Ville gulvtæpper eller nogle hjemmesko måske hjælpe? Derudover går hun på tær. Hun kan godt sætte foden ned, men det gør hun kun, når hun står stille. Er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe det, eller har det ingen betydning?
Tak på forhånd. Det er rart, at man lige kan få vendt nogle ting.
Med venlige hilsner
Pernille