Brev:
Stimuli - udtrættes hurtigt
4. oktober 2016
Alder:
15 mdr.
Stimuli - udtrættes hurtigt
Hej Helen .
Vores skønne datter er 15 mrd. og hun udvikler sig så stærkt. Hun startede med at gå ganske kort tid inden hun blev 1 og i dag er hun simpelthen så motorisk aktiv og dygtig, at man ikke skulle tro hun havde lavet andet. Hun forstår rigtig meget af det vi siger og viser det med hendes handlinger "er du tørstig" også henter hun hendes kop i skuffen. Hun har ca. et ordforråd på 10 rigtige ord og dertil en masse baby-snak.
Hun spiser alt og sover for det meste godt. Vi har siden hun blev født kørt en fast rytme omkring måltider og søvn.
Det eneste der stadig er svært er, at hun udtrættes hurtigt og bliver let overstimuleret. Det kan være hvis hun har været med dagplejen i legestue, vi kører ud og besøger bedsteforældre efter dagpleje, familiefester osv. Typisk ender det med gråd omkring aftensmaden, hvis dagen har været for hektisk. Vi forsøger at afhjælpe det med et varmt bad, stille aktiviteter som læse bog, synge rolige sange osv. Nogen gange lykkedes det at give hende ro, men oftes er hun meget ked af det og natten bliver laaang. Hun sover normalt selv, men når hun er ked af det ender hun i vores seng.
Har du nogle forslag til hvordan vi kan hjælpe hende når hun bliver ked af det, og gerne nogle råd til at forebygge
Med venlig hilsen
Mor til lille A