Brev:
Adfærd
8. september 2016
Alder:
5 mdr.
Adfærd
Hej Helen
Jeg har en søn på snart 5 mdr. og har lidt spørgsmål omkring adfærd.
Hvorfor jeg er nysgerrig på dit svar, er for at vide om vi er helt galt eller korrekt på den.
Nohr, som min søn hedder, ændrer adfærd når vi er ude. Uagtet om det er familie eller eks. rytmik som vi går til.
Herhjemme er hans adfærd meget livlig, og når vi er ude er han meget stille og observerende. Han vil gerne sidde hos folk, men primært kigger han bare "ud i luften" og har lidt kontakt med den han sidder ved.
Han kan herhjemme pludre, grine, også være stille og observerende, men når vi er ude er det kun undertegnet og far der kan "hive" et lille smil hjem.
Det betyder at vi tit bliver møde med kommetarer omkring hvor stille han er, ser trist ud, at familien ikke ser ham nok ( de ser ham vel hver anden uge) osv - og det får os jo til at reflektere.
Har vi gæster herhjemme er han lidt mere sig selv, men stadig ikke helt.
Det vi tænker over er selvfølgelig om han er trist eller noget som vi overser. Men mest af alt føler vi bare at vi har en observerende dreng, men vil gerne have dit besyv om det er et tegn på mistrivsel eller noget vi overser? eks. om vi skal tage mere ud?
Herhjemme har han nogle perioder hvor han virker lidt fraværende, men hvad jeg ser og føler, er det oftest i et tigerspring, men er det ligeledes normalt at de nogle gange søger lidt ind i sig selv?
En anden ting:
Herhjemme når jeg sidder med ham,og han ser sin far bliver han så glad og hopper og danser. Når det er omvendt modtager jeg lidt smil og blink, men slet ikke samme enthusiasme - er det fordi jeg er mere sammen med ham eller?
Jeg er på barsel og elsker det, men ja det virker tit til at han er mere " glad" for at se sin far end jeg. Har også taget mig selv i at tænke at jeg har været hele hans verden til nu, og måske er det mit savn til ham og hans frigørelse fra mig fase, der afspejles i min observation?
Jeg elsker min søn så højt, og hver dag er en magisk rejse. Jeg håber du kan hjælpe med dit besyv på mine reflektioner.
På forhånd tak