Brev:
Søvn i barnevogn
24. august 2016
Alder:
8 mdr.
Søvn i barnevogn
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål om søvn i barnevogn.
Når vi ligger vores søn i barnevogn, så bliver han rigtig utryg og skriger og vil op at sidde. Han sætter sig også altid op og bliver meget utryg på puslebordet. Eller hvis jeg ligger ham i vores seng eller på et tæppe, for at give ham tøj på (ja, problemet afføder nye problematikker, da jeg jo så pusler ham andre steder og prøver alt muligt).
Jeg føler ikke, vi har gjort noget, der burde give anledning til dette for ham. Vi har altid sunget eller snakket ved puslebordet, og barnevognen - ja, den har da aldrig været et hit, men heller ikke sådan et skræk-sted.
Han er startet i vuggestue (har jeg skrevet med dig om tidligere), så både de og vi oplever jo den her "skræk" mod at ligge ned og gerne ville op, både på puslebord og barnevogn.
Hans ører er tjekket ved ørelægen - ingen bemærkninger.
Så er det, jeg tænker - skal vi her være de konsekvente forældre, der bare "holder ham nede" med en hånd på brystet eller ligge ham ned igen og igen og igen, mens han skriger, eller hvad søren skal man stille op?
For enten synes jeg, det er for hårdt, og ellers føler jeg mig for blød, hvis jeg giver efter og tager ham ind og ammer ham i søvn i soveværelset (skidt vane jo).
Selvfølgelig hvis han er dødens træt, bliver han liggende, men der er også gange, hvor han har gabt og viser træthed, og så tænker jeg, at jeg jo helst ikke skal nå dertil, hvor han ikke sover over barnevogns-kanten.
I vuggestuen har de jo også en rimelig fast puttetid, så vi står jo lidt i et dumt dilemma, som var en del lettere, da vi var hjemme på barsel, og jeg bare kunne trille en lang tur med ham og "vurdere" når han selv prøvede at ligge sig ned.
Hilsen