Søvn i barnevogn

24. august 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn i barnevogn

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål om søvn i barnevogn.

Når vi ligger vores søn i barnevogn, så bliver han rigtig utryg og skriger og vil op at sidde. Han sætter sig også altid op og bliver meget utryg på puslebordet. Eller hvis jeg ligger ham i vores seng eller på et tæppe, for at give ham tøj på (ja, problemet afføder nye problematikker, da jeg jo så pusler ham andre steder og prøver alt muligt).
Jeg føler ikke, vi har gjort noget, der burde give anledning til dette for ham. Vi har altid sunget eller snakket ved puslebordet, og barnevognen - ja, den har da aldrig været et hit, men heller ikke sådan et skræk-sted.

Han er startet i vuggestue (har jeg skrevet med dig om tidligere), så både de og vi oplever jo den her "skræk" mod at ligge ned og gerne ville op, både på puslebord og barnevogn.

Hans ører er tjekket ved ørelægen - ingen ...

Annonce

... bemærkninger.

Så er det, jeg tænker - skal vi her være de konsekvente forældre, der bare "holder ham nede" med en hånd på brystet eller ligge ham ned igen og igen og igen, mens han skriger, eller hvad søren skal man stille op?

For enten synes jeg, det er for hårdt, og ellers føler jeg mig for blød, hvis jeg giver efter og tager ham ind og ammer ham i søvn i soveværelset (skidt vane jo).

Selvfølgelig hvis han er dødens træt, bliver han liggende, men der er også gange, hvor han har gabt og viser træthed, og så tænker jeg, at jeg jo helst ikke skal nå dertil, hvor han ikke sover over barnevogns-kanten.

I vuggestuen har de jo også en rimelig fast puttetid, så vi står jo lidt i et dumt dilemma, som var en del lettere, da vi var hjemme på barsel, og jeg bare kunne trille en lang tur med ham og "vurdere" når han selv prøvede at ligge sig ned.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)