Brev:
Bevægelse - 4 mdr.
17. august 2016
Alder:
4 mdr.
Bevægelse - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har Vitus på 4 mdr, som er en glad og tilpas dreng. Han er ca 68 cm og vil tro han vejer omkring de 7kg. Han trives rigtig godt, men jeg synes dog han er meget passiv når han ligger på gulvet.
Han vil gerne ligge og kigge på sit legetøj og slår også gerne til det der hænger på aktivitetstæppet over hans hoved. Men når det kommer til bevægelse, så sker der ikke ret meget. Han er ikke vild med at ligge på maven, det vil han max 2 minutter af gangen. Han har ikke rigtig forsøgt at vende sig fra mave til ryg eller omvendt endnu.
Jeg ligger oftes sammen med ham nede på gulvet og "leger", laver krydsbevægelser, cykler med benene, åbner og lukker armene osv.
Kan jeg gøre noget for at hjælpe ham igang med lidt bevægelse?
Med venlig hilsen
Samantha