2 måneder baby

1. august 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

2 måneder baby

Kære Helen

Da min store datter havde kolik de første 3 måneder af sit liv og græd hele dagen, så har jeg svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig kan forvente af en baby som lige er blevet 2 måneder.

Vi kæmper rigtig meget med lure om dagen. Hun bliver urolig efter 40 min (som jo er den første søvnfase) og skal have utrolig meget hjælp til at sove videre.

Hun sover faktisk flot om natten. Lige nu putter vi hende mellem 20-21 og hun står op mellem 6-8 om morgenen. Hun får mælk førstegang er sted mellem kl. 2-4 og igen alt efter første opvågning mellem kl. 6-7.

Vi står op og der får hun ikke mælk med det samme da hun måske lige har fået det en time inden. Vi snakker lidt, hun får tøj på og bliver vasket og derefter begynder hun at være urolig og skriger/græder. Vi giver hende en flaske igen omkring kl. 8.30-9 og forsøger at putte i barnevognen derefter. De sidste dage er det lykkes at hun har ligget i barnevognen i 2-2,5 time men med opvågninger og hjælp undervejs. Så kommer hun op og græder hurtigt igen og får så mælk igen. Vi skifter og forsøger at aktivere lidt med legetæppe mm. Hun får også lov at ligge lidt selv.

Hun bliver tit utilfreds igen og intet virker rigtig så vi tænker hun er træt (her er måske gået lidt over en time fra sidste lur) Derfor forsøger vi at lægge til lur igen og det er så uden mælk da hun jo næsten lige har fået for 1 time siden. Jeg har ...

Annonce

... lagt mig med hende de sidste dage. Hun ligger på min arm og falder i søvn i sengen og efter en stor time kan jeg måske liste mig ud og hun sover videre i sejren i måske 1 time til 1,5 time. Når hun vågner er klokken så omkring 15.30-16. Hun får mælk. Hun er hurtig træt igen og vi forsøger at lægge til en powernap omkring 17-17.30 men den er svær og kræver som regel at vi går med hende hele luren. Hun får mælk igen når hun kommer op omkring kl. 18 og så måske allerede igen kl. 19-19.30 og så bliver hun puttet.

Som du kan se får hun utrolig meget mælk med korte intervaller sidst på dagen og ved ikke om det er for meget? Eller vi bør gøre noget anderledes om dagen?

Jeg synes ikke rigtig at hun er sådan helt veltilpas og afbalanceret i sin vågentid. Vi får smil men det er ikke tit og ikke mange. Hun er meget nysgerrig og kigger meget rundt på alt. Drejer hovedet bagover for at kigge. Kan følge ting med øjnene og hovedet og kigger efter lyde. Efter mad så kan hun godt være utilfreds med det samme og græde. Vi bøvser rigtig meget. Tit kan hun bare lyde rigtig ulykkelig og skrige og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Det hjælper ikke på armen. Nogen gange hjælper det at ligge på puslebordet bare og andre gange på legetæppet.

Du må meget gerne komme med dine lommentarer på ovenstående og samtidig måske også skrive lidt om hvad vi kan forvente af en baby på 2 måneder.

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder