Brev:
2 måneder baby
1. august 2016
Alder:
2 mdr.
2 måneder baby
Kære Helen
Da min store datter havde kolik de første 3 måneder af sit liv og græd hele dagen, så har jeg svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig kan forvente af en baby som lige er blevet 2 måneder.
Vi kæmper rigtig meget med lure om dagen. Hun bliver urolig efter 40 min (som jo er den første søvnfase) og skal have utrolig meget hjælp til at sove videre.
Hun sover faktisk flot om natten. Lige nu putter vi hende mellem 20-21 og hun står op mellem 6-8 om morgenen. Hun får mælk førstegang er sted mellem kl. 2-4 og igen alt efter første opvågning mellem kl. 6-7.
Vi står op og der får hun ikke mælk med det samme da hun måske lige har fået det en time inden. Vi snakker lidt, hun får tøj på og bliver vasket og derefter begynder hun at være urolig og skriger/græder. Vi giver hende en flaske igen omkring kl. 8.30-9 og forsøger at putte i barnevognen derefter. De sidste dage er det lykkes at hun har ligget i barnevognen i 2-2,5 time men med opvågninger og hjælp undervejs. Så kommer hun op og græder hurtigt igen og får så mælk igen. Vi skifter og forsøger at aktivere lidt med legetæppe mm. Hun får også lov at ligge lidt selv.
Hun bliver tit utilfreds igen og intet virker rigtig så vi tænker hun er træt (her er måske gået lidt over en time fra sidste lur) Derfor forsøger vi at lægge til lur igen og det er så uden mælk da hun jo næsten lige har fået for 1 time siden. Jeg har lagt mig med hende de sidste dage. Hun ligger på min arm og falder i søvn i sengen og efter en stor time kan jeg måske liste mig ud og hun sover videre i sejren i måske 1 time til 1,5 time. Når hun vågner er klokken så omkring 15.30-16. Hun får mælk. Hun er hurtig træt igen og vi forsøger at lægge til en powernap omkring 17-17.30 men den er svær og kræver som regel at vi går med hende hele luren. Hun får mælk igen når hun kommer op omkring kl. 18 og så måske allerede igen kl. 19-19.30 og så bliver hun puttet.
Som du kan se får hun utrolig meget mælk med korte intervaller sidst på dagen og ved ikke om det er for meget? Eller vi bør gøre noget anderledes om dagen?
Jeg synes ikke rigtig at hun er sådan helt veltilpas og afbalanceret i sin vågentid. Vi får smil men det er ikke tit og ikke mange. Hun er meget nysgerrig og kigger meget rundt på alt. Drejer hovedet bagover for at kigge. Kan følge ting med øjnene og hovedet og kigger efter lyde. Efter mad så kan hun godt være utilfreds med det samme og græde. Vi bøvser rigtig meget. Tit kan hun bare lyde rigtig ulykkelig og skrige og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Det hjælper ikke på armen. Nogen gange hjælper det at ligge på puslebordet bare og andre gange på legetæppet.
Du må meget gerne komme med dine lommentarer på ovenstående og samtidig måske også skrive lidt om hvad vi kan forvente af en baby på 2 måneder.
På forhånd tak