Brev:
Gode råd til datter i vuggestue
29. februar 2016
Alder:
9 mdr.
Gode råd til datter i vuggestue
Hej Helen,
Vi har efter mange overvejelser besluttet, at vores datter skal passes i en vuggestue fra midt april - når hun er 10,5 måneder. Hun kan stadig ikke kravle, og hun er en observerende og glad pige. Grunden til at vi har valgt som vi har er bl.a. At vi den eneste dagplejemor vi kunne få, kun er midlertidigt ansat.
Jeg synes det virker til at være en god vuggestue med en sympatisk og kompetent leder med gode værdier. Men håber at vores lidt stille pige kan rumme uroen i en vuggestue.
Jeg vil høre om du kan give nogle råd med på vejen i forhold til, hvilke hensyn/ønsker jeg kan bede vuggestuen om at tage til min datter? Evt. At de skal fortælle mig hvis ikke min datter trives og ville have det bedre i mere rolige omgivelser.
Kan jeg tillade mig at spørge ind til, hvad vuggestuen gør for at skabe mindre uro og larm?
Jeg kan endvidere godt være urolig for, hvordan min datters søvn bliver med 13 andre babyer ved sin side. Tror du at børn trods meget larm får den søvn som de minimum har brug for?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor