Brev:
Udvikling - 2 år, 10 mdr.
3. februar 2016
Alder:
2 år, 10 mdr.
Udvikling - 2 år, 10 mdr.
Kære Helen.
Tusind tak, først og fremmest, for de gode besvarelser tidligere :)
Min kære dreng fylder snart 3 år, til April, og er bare sød og glad og er bare rigtig god til mange ting :)
Han er en lille perfektionist og vil meget gerne gøre alt rigtigt, jeg prøver derfor ikke, at sætte for høje forventninger til ham, han er dygtig til at dække bord, siger tak for mad, vasker selv fingre osv.
Vi har ikke så mange frustrations anfald som vi tidligere har haft, hvor de prægede vores hverdag meget, med mange konflikter hver dag, nu ser vi frustrationen i en mere behersket form, istedet for at råbe og skrige fuldstændig voldsom, stamper han i gulvet og siger " nej det gider jeg altså ikke ", eller fnyser og laver grimasse, når han er sur istedet for at råbe og skrige.
Nå men egentlig er mit spørgsmål så at vi i en længere periode har oplevet at han er meget optaget af, at andre ikke må være med, han siger det højlydt f.eks. i vuggestuen, at den og den må ikke være der, eller i bogen, når der er flere børn der leger, så må de ik være med, vi prøver at spørge, hvorfor de ik må være der eller være med. eller vi siger, at de bliver da kede af det hvis de ik må være med, og at alle gerne må være her og lege ect. det har så ændret sig, en lille smule, så nu ligger han meget vægt på at fortælle mig, at X gerne må være der ( i vuggestuen ) eller i bogen, siger han, de må gerne være der, og de må gerne få kage ect.
Jeg ved ikke om vi siger det rigtige til ham, og om han overhoved skal have fokus på det?
En anden ting er at han er begyndt at " stamme" lidt, jeg vil egentlig ik kalde det at stamme, for det er mere, som når han skal fortælle mig noget, en historie, at han leder efter ordene, lidt som om at han bliver for ivrig, eller at hjernen har lidt svært ved at følge med, det er ikke hele tiden. der er ikke andre der har lagt mærke til det, vuggestuen har ikke nævnt noget. Ved ikke om det har betydning, men han er meget dygtig til udtale af lange ord, og udtaler de fleste ord helt perfekt, og han gør sig meget forståelig.
Håber det er beskrivende nok..
Ser frem til at hører din mening.
Med venlig hilsen
Hannah