Brev:
Baby og kat
4. januar 2016
Alder:
6 mdr.
Baby og kat
Kære Helen
Jeg har endnu et spørgsmål, som jeg håber du kan give lidt råd til:o)
Vores dreng er nu 6 mdr., og er begyndt for alvor at få øjnene op for vores kat, som han finder meget spændende. Han følger den med øjnene, lyser op i et kæmpe smil når den kommer ind i rummet og vil rigtig gerne røre den.
Begejstringen den anden vej er måske lidt mere behersket ;o) Katten, der er en kastreret hankat på næsten 2 år, har accepteret den nye "lillebror", men er ikke som sådan interesseret i ham helt vildt. Han vil gerne sidde sammen med mig i sofaen når jeg giver baby mad, og kan også godt lide at se på at han leger på sit tæppe - udenfor røreafstand - og accepterer at blive aet når vi sidder med vores dreng på skødet og kan styre kontakten.
Er der nogle forholdsregler vi skal tage? Altså, vi sørger selvfølgelig for at katten ikke kommer i barnevogn og babyseng, og de er aldrig alene sammen uden en voksen.
Men hvornår begynder han at kunne forstå når man siger at han skal ae missen og ikke rive den i halen? Hjælper det noget allerede nu at sige nej og tage ham væk hvis han gør det? Jeg tænker at det ikke skader at gøre det til en vane at opmuntre når han er sød ved den og sige nej når han ikke er.
Hilsen