Brev:
Hiver i hår
21. december 2015
Alder:
18 mdr.
Hiver i hår
Kære Helen,
Jeg har endnu et spørgsmål vedr. vores søn.
Han har lige siden han var meget lille nusset og hevet mig i håret. Jeg har fra han var ca. 6 måneder sagt Nej! når han gjorde det. Nu er han 18 måneder og hiver og river mig stadig i håret, primært når han skal sove om aftenen og når vi ligger og sover om natten (Han kommer over i vores seng om natten)
Det gør virkelig ondt og han hiver mange hår med af. Det preller fuldstændig af på ham, når jeg siger nej, stop og av av. Det eneste der engang imellem hjælper er hvis jeg lader som om, at jeg græder.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op?! Som regel siger jeg stille og roligt til ham av av. nej! og forklare ham at det gør ondt på mor. Nu er jeg begyndt at sige det mere bestemt og hæve stemme lidt, men lige meget hjælper det.
I en tid bed han mig meget, i ren afmagt endte det med at jeg reagerede ret voldsomt ved nærmest at råbe AV (det gjorde jo ondt) også efterfølgende sige nej og forklare ham at det gjorde ondt. Det hjalp, men har jo ikke lyst til at råbe af mit barn.
Har du nogle råd til, hvad jeg kan gøre?
Det føles som tortur ikke at have fået sammenhængende søvn i 18 måneder samtidig med at han hænger i brystet på mig (se tidligere brev) og hiver hår af i totter. Er det ok at hæve stemmen engang imellem eller er det det samme som at råbe?
Ps. håret er sat op i knold, men standser ham ikke.
Hilsen
En træt mor