Brev:
Slut med sut - 3 år, 2 mdr.
18. december 2015
Alder:
3 år, 2 mdr.
Slut med sut - 3 år, 2 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver til dig for at få et par gode råd i forhold til at vores søns gode ven (sutten/erne)) skal væk. Vi har snakket med ham om det i et stykke tid nu, og snakket om hvordan det skal ske.
Han vil gerne sende dem til julemanden, og vi kan jo sagtens købe en kuvert og tegne på den og lægge sutterne i kuverten og putte dem i postkassen...men hvad så??? Hvordan griber vi det bedst an, når han bliver ked af det og vil have sutterne igen? ...
...
Hvad er godt at gøre/snakke med ham om, og hvad skal man lade være med at gøre? Vores bekymring går nok primært på, at Lukas også bruger sutterne som en slags nusseklud. Han sætter dem på tæerne(!), han nulrer dem med fingrene og kører dem rundt i ansigtet, så for os at se, er det ikke kun sutten, men også "nussekluden" han mister. Hvordan tackler vi det?
Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer på 'slut-med-sut' området.
Julehilsner fra Nina