Brev:
Afviser mor - 3 år, 5 mdr.
27. november 2015
Alder:
3 år, 5 mdr.
Afviser mor - 3 år, 5 mdr.
Hej Helen
Tak for det bestemt brugbare svar og jeg kan fortælle at min datter er begyndt at svare når de andre børn henvender sig til hende, hvilket er et stort skridt i den rigtige retning.
Nu til en lidt anden ”problematik”… eller det er ikke et stort problem, nok mest for moren, men min datter foretrækker sin far for tiden og det er der nok ikke noget underligt i, da far har været meget på hende da vi fik en lillebror (han er nu 4 mdr.).
Jeg ved godt at jeg ikke skal tage det personligt og prøver så vidt muligt at anerkende at jeg godt kan forstå at hun er glad for sin far og at det er ok.
Men lillebror er på flaske nu og så tænker jeg at jeg gerne vil lidt på banen igen, jeg synes især det er svært at jeg ikke må trøste hende når hun er vred eller ked af det - skal jeg bare acceptere at hun løber ind til sin far og vil trøstes selvom det er mig der står i en situation med hende? Hvad ville være godt at gøre her?
Jeg tænker at hun og jeg først og fremmest skal til at have noget alene-tid, så vi kan nærme os hinanden lidt igen.
Mit spørgsmål går på hvordan jeg skal agere når hun afviser mig med forskellige ting. På et tidspunkt vil jeg også gerne kunne putte hende igen (det er dog ikke en kæphest for mig, det vigtigste er at hun falder i søvn trygt og på en god måde).
Skal vi prøve og holde fast på at mor også godt kan nogle ting eller skal vi tage det stille roligt og vente på at det vender på et tidspunkt? Jeg må nok erkende at jeg savner hende.
Hilsen moren.