Brev:
Pylret mor?
20. november 2015
Alder:
5 mdr.
Pylret mor?
Hej Helen.
Min mand og jeg er meget enige omkring hvordan vi er forældre overfor vores datter. Vi er altid én på vores datter - enten sidder vi på legetæppet eller så sidder vores datter på armen.
Det er ikke opslidende eller en udfordring for os, vi nyder, at være nærværende og give hende den omsorg. Dog oplever vi, at få kommentarer omkring dette: "børn tager ikke skade af at græde... Børn må gerne ligger alene... Hun bliver forvent med alt den opmærksomhed..." Mit svar er altid ganske kort, vi gør hvad vi finder bedst for vores datter - vi er forældre efter hjertet.
Vores datter er et meget tilfreds barn, hun smiler, griner og pludrer til alle der kigger på hende. Når hun græder, viser hun tydeligt hvorfor og hvornår hendes grænse er nået. Hun er meget aktiv motorisk og er mere end med i udvikling. På baggrund af dette, holder vi som forældre også fast i vores principper om forældreskab...
MEN selvom det hele nu er så godt, kan jeg alligevel ikke stoppe mig selv i at tænke; hvad nu hvis vi rent faktisk gør hende en bjørnetjeneste? Hvad tænker du om ovenstående?
Et lille bonus spørgsmål, hvornår anbefaler du, at børn skal sove på eget værelse?
Med venlig hilsen
Hønemoren