Brev:
Meget tidlig separationsangst-fase?
19. november 2015
Alder:
6 mdr.
Meget tidlig separationsangst-fase?
Hej Helen
Tak for hjælpen ang. Vores datters nattesøvn. Endnu et spørgsmål er meldt sig på banen, nu hvor vores datter er rundet de 6 måneder.
Hun trives, er glad og aktiv, men hun er inden for de seneste par uger begyndt at være meget mor-og far-syg. Hun kalder/græder, når jeg går på toilettet, henter en kop kaffe i køkkenet eller lignende. Hun kryber afsted med 'høj' fart for at følge efter mig. Desuden vil hun kun holdes af mig eller sin far. Hun kan også finde på at græde, når andre taler til hende. Hun har tidligere været en meget udadvendt pige, men nu er det kun mor eller far, der duer.
Jeg har læst lidt om separationsangst-fasen, men jeg synes, det er meget tidligt. Hendes søvn er også blevet meget urolig i denne forbindelse. Hun vågner hver time gennem hele natten og græder meget ulykkeligt, men hun falder i søvn igen lige så snart, vi trøster hende/tager hende op.
Hvad kan vi mon gøre for, at hun ikke bliver så ked af det? Vi vil så gerne lære hende at være tryg og tillidsfuld. Og er det ikke for tidligt, at separationsangst-fasen har indtruffet?
På forhånd tusind tak for hjælpen.