Ekstrem far syge

16. november 2015

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Ekstrem far syge

Hej Helen

Jeg skriver fordi vores tvillinger på snart 19 mdr er ekstremt far syge! Det varierer i styrke fra dag til dag, men det er stort set altid far, der vælges - især når der er behov for trøst og tryghed.

Nogen gange er det så voldsomt, at jeg afvises med en "stophånd" og et "NEJ"! Det er meget hårdt følelsesmæssigt for os begge, og jeg kan mærke, at jeg efterhånden har mest lyst til at give op. Jeg føler, at jeg bruger ekstreme mængder af kræfter på at prøve at komme i kridthuset og lige meget hjælper det. Jeg vælger altid alenetid fra, og er ungerne hjemme er jeg det også. Det skal siges, at det har stået på siden de var 8-9 mdr gamle.

Oveni det er de generelt meget utilfredse og sure børn og vores tid herhjemme er en evig kamp for at holde dem i godt humør. Så snart vi er på tur går det ...

Annonce

... lidt nemmere.

Vi er kørt ned til sokkeholderne begge to efterhånden og jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre for at trænge ind til dem. Hvad gør jeg galt?

De spiser sundt og varieret og som anbefalet af dig, de er glade i vuggestuen og er også begyndt at sove ok om natten, dog vågner de stadig meget tidligt (4.45/5.00). Det lykkes nogen gange at få dem til at sove videre, men ikke altid og ALT er prøvet der.

Jeg håber du har et par fif, for jeg er efterhånden meget bekymret for min relation til dem, forstå mig ret, jeg vil jo kæmpe til jeg segner, bogstavelig talt, men hvor ville jeg gerne være hende der duede, bare engang imellem. Alle taler om mor syge og det eneste jeg tænker er "hvor er I heldige! Hvis bare mine var mor syge..."

Kærlig hilsen
En ked af det mor til verdens dejligste unger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!