Brev:
Bør vi tage sutten fra hende igen?
28. oktober 2015
Alder:
14 mdr.
Bør vi tage sutten fra hende igen?
Kære Helen.
Min datter på 14 mdr. har aldrig gidet sutten, men da jeg for 3 uger siden tilfældigt fandt en sut, og kastede den hen til hende, tog hun den i munden, og har nydt den i stor stil lige siden. Hun siger uhmm når hun har den i, og det er tydeligt, at hun har et suttebehov, og synes den er dejlig.
Nu tænker jeg så, om det er en dårlig ide med denne nye afhængighed, eller om hun bare skal have lov. I mange situationer er den jo fantastisk fx. hvis hun er ked i bilen, men nu vågner hun pludselig en del om natten fordi hun taber sutten. Vi havde ellers 1,5 uge lige inden, hvor hun sov igennem, uden mælk, forældre, eller noget andet. Selvom jeg lægger et par sutter i sengen, finder hun dem ikke selv. Synes du vi skal tage den fra hende igen, eller er det vigtig at få dækket suttebehovet?
Ellers går det rigtig godt med hende, og vi er alle kommet os ovenpå batteriepisoden. (Selvom jeg stadig kan blive lidt rørt når jeg tænker over hændelsen). Men det gik faktisk relativt hurtigt den rigtige med hendes spisning, og hun spiser alt nu, og uden problemer. Og du fik ret i, at når man ser at barnet trives og er glad, så kommer man hurtigt videre ☺️.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Stine