Bør vi tage sutten fra hende igen?

28. oktober 2015

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Bør vi tage sutten fra hende igen?

Kære Helen.

Min datter på 14 mdr. har aldrig gidet sutten, men da jeg for 3 uger siden tilfældigt fandt en sut, og kastede den hen til hende, tog hun den i munden, og har nydt den i stor stil lige siden. Hun siger uhmm når hun har den i, og det er tydeligt, at hun har et suttebehov, og synes den er dejlig.

Nu tænker jeg så, om det er en dårlig ide med denne nye afhængighed, eller om hun bare skal have lov. I mange situationer er den jo fantastisk fx. hvis hun er ked i bilen, men nu vågner hun pludselig en del om natten fordi hun taber sutten. Vi havde ellers 1,5 uge lige inden, hvor hun sov igennem, uden ...

Annonce

... mælk, forældre, eller noget andet. Selvom jeg lægger et par sutter i sengen, finder hun dem ikke selv. Synes du vi skal tage den fra hende igen, eller er det vigtig at få dækket suttebehovet?

Ellers går det rigtig godt med hende, og vi er alle kommet os ovenpå batteriepisoden. (Selvom jeg stadig kan blive lidt rørt når jeg tænker over hændelsen). Men det gik faktisk relativt hurtigt den rigtige med hendes spisning, og hun spiser alt nu, og uden problemer. Og du fik ret i, at når man ser at barnet trives og er glad, så kommer man hurtigt videre ☺️.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika