Brev:
Flytning til udland
22. september 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Flytning til udland
Kære Helen
Mange tak for de seneste svar mht bid i vuggestuen. Det er heldigvis gået i sig selv nu, og jeg føler mig bedre rustet til hvis det skulle ske en anden gang.
Jeg vil gerne spørge hvordan man kan forberede en 2 1/2 årig på flytning til udlandet. Umiddelbart tænker jeg at hun jo ikke ved om vi flytter til nabobyen eller til udlandet. Og hun er også så lille at det nok er noget hun vil glemme med tiden. Alligevel kan jeg ikke lade være at tænke på at det er hele hendes verden, som ændres. Vuggestuen, nabobørnene og bedsteforældrene. Og nærområdet med de legepladser og fritidsaktiviteter vi plejer at gå til.
Min datter er, ligesom os, meget eventyrlysten og vænner sig hurtigt til noget nyt - fx når vi er ude at rejse. Forskellen er nu at vi ikke skal hjem til det vante. Hun taler også både dansk og engelsk (vi flytter til England). Hun er dog lige blevet storesøster og elsker lillebror (kysser, krammer og vil have ham tæt på) men har selvfølgelig reageret på forandringen og får væsentligt flere skrigeanfald end før. Vi støtter hende så meget vi kan i hendes følelser. Men altså, en tid med udfordringer for så lille en pige, og derfor vil jeg gerne høre dine tanker på forhånd, så vi kan forberede hende på vuggestueskift, nyt hus, væk fra familie og at det ikke bare er en lang ferie :)
Hilsen