Flytning til udland

22. september 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Flytning til udland

Kære Helen

Mange tak for de seneste svar mht bid i vuggestuen. Det er heldigvis gået i sig selv nu, og jeg føler mig bedre rustet til hvis det skulle ske en anden gang.

Jeg vil gerne spørge hvordan man kan forberede en 2 1/2 årig på flytning til udlandet. Umiddelbart tænker jeg at hun jo ikke ved om vi flytter til nabobyen eller til udlandet. Og hun er også så lille at det nok er noget hun vil glemme med tiden. Alligevel kan jeg ikke lade være at tænke på at det er hele hendes verden, som ændres. Vuggestuen, nabobørnene og bedsteforældrene. Og nærområdet med de legepladser og fritidsaktiviteter vi plejer at gå til.

Min datter er, ligesom os, ...

Annonce

... meget eventyrlysten og vænner sig hurtigt til noget nyt - fx når vi er ude at rejse. Forskellen er nu at vi ikke skal hjem til det vante. Hun taler også både dansk og engelsk (vi flytter til England). Hun er dog lige blevet storesøster og elsker lillebror (kysser, krammer og vil have ham tæt på) men har selvfølgelig reageret på forandringen og får væsentligt flere skrigeanfald end før. Vi støtter hende så meget vi kan i hendes følelser. Men altså, en tid med udfordringer for så lille en pige, og derfor vil jeg gerne høre dine tanker på forhånd, så vi kan forberede hende på vuggestueskift, nyt hus, væk fra familie og at det ikke bare er en lang ferie :)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger