Pylret baby sammen med mor

7. september 2015

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Pylret baby sammen med mor

Kære Helen.

Tak for dine hidtige råd :) Min søn er nu næsten 11 måneder. Det går godt med hans mad og søvn.

Der er forskellige problematikker jeg gerne vil vende med dig.

Amning:
Indtil for to uger siden har jeg i en måneds tid ammet min søn ved puttetid og givet ham et drømmemåltid kl. 22.00. Han begyndte dog at blive rigtig irriteret når jeg tog ham op til drømmemåltidet, så jeg begyndte for to uger siden at droppe det. Han sov hele natten og fik så morgenmad om morgenen når han vågnede.

Jeg er startet på arbejde og kan derfor ikke tilbyde ham bryst før om eftermiddagen, når jeg kommer hjem. men der vil han ikke have noget, så jeg har kun ammet ham ved puttetid.
Men får han så nok mælk/kalk?

Han spiser fortsat super godt hele dagen igennem. Vi tilfører modermælkserstatning i hans grød om morgenen, men derudover spiser han med af familiens mad.

De sidste to dage er han begyndt at bide mig under amningen ved puttetid. Han virker ambivalent, vil gerne sutte, vil ikke alligevel, bider, vil gerne sutte osv. Til sidst tager jeg ham fra, da han ikke sutter ordentligt og han får sutten og bliver lagt i seng. Jeg har så givet ham et drømmemåltid, da jeg tænkte, at han jo skal have noget mælk. og her ammer han fint ved begge bryster. Men er ...

Annonce

... det nok for ham? Han vil ikke drikke modermælk af kop i løbet af dagen. Jeg vil gerne fortsætte amningen og vil derfor også undgå at give ham flaske. men han skal selvfølgelig have det han har brug for.

I øvrigt føler jeg at min produktion er gået meget ned efter jeg kun ammer en gang om dagen. Så jeg har pumpet et par gange om dagen, for at få den lidt op.

Hvad gør jeg ved at han bider? Det gør jo ondt. Nogle gange er det bevidst. Om natten gør han det i søvne, til sidst i amningen.

I morges tilbød jeg ham bryst da han vågnede, og her ville han faktisk gerne sutte lidt. Det var ikke så effektivt, men han suttede i 20 minutter og fik mælk, kunne jeg høre. Det virkede som om han hyggede sig/puttede sig med det. det påvirkede ikke hans morgenmadsindtag. Han spiste en ordentlig portion. Så det kan jeg måske fortsætte med?

Pylret ved mor:
Min søn græder mere/er pylret når jeg er sammen med ham. Han vil ofte op til mig, piver mere ved madtid/virker mere utålmodig, piver når jeg skifter ham, tører hans næse og lignende.
Han er ikke lige sådan når han er sammen med min mand. Gør jeg noget forkert? Jeg taler med ham (min søn), spejler ham, rummer ham, synger for ham, forklarer ham hvad jeg gør. er der noget galt i vores relation?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!