Brev:
Baby slår og kradser
30. august 2015
Alder:
10 mdr.
Baby slår og kradser
Hej Helen
Vores datter er nu blevet 10 mdr. Hun er en glad og sjov lille pige. Hun går rundt om møbler, viser "hvor stor hun er" og klapper kage. Hun har dog altid været fuld af temperament og vi er aldrig i tvivl hvis der er noget hun ikke vil.
Hun er dog begyndt at slå og kradse.
Hun slår fx vores hund og andre mennesker i hovedet og kan også finde på at kradse og så griner hun bagefter. Det er faktisk ikke når vi siger nej, men tit hvis man løfter hende eller kommer tæt på hende. Især hunden.
Vi er begyndt at sige nej, hvis hun fx røre ved noget hun ikke må. Så kigger hun på os og ryster på hovedet og så lader hun for det meste tingene være
Jeg kunne også godt bruge nogle idéer til hendes kost. Jeg synes det er svært at finde ud af hvad hun skal have til formiddag og eftermiddag. Til aften elsker hun boller i karry, kødsovs og ting som smager af noget, men jeg kunne godt bruge andre forslag.
Vi har lige haft 14 dage med dårlig søvn pga. To nye tænder. Da hun var yngre sov hun hele natten igennem. Hun kommer i seng 19.30 fast nu og vågner så ved 5 tiden og så putter vi hende og hun sover en times tid mere. Kan vi gøre noget for at undgå hun vågner der ved 5 tiden? Jeg ved ikke om hun er sulten, hun spiser til aften Kl. 18. Ellers sover hun til formiddag 9.30 og eftermiddag 14.30 sammenlagt omkring 2,5 time.
Med venlig hilsen
Maries mor