Baby slår og kradser

30. august 2015

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Baby slår og kradser

Hej Helen

Vores datter er nu blevet 10 mdr. Hun er en glad og sjov lille pige. Hun går rundt om møbler, viser "hvor stor hun er" og klapper kage. Hun har dog altid været fuld af temperament og vi er aldrig i tvivl hvis der er noget hun ikke vil.

Hun er dog begyndt at slå og kradse.
Hun slår fx vores hund og andre mennesker i hovedet og kan også finde på at kradse og så griner hun bagefter. Det er faktisk ikke når vi siger nej, men tit hvis man løfter hende eller kommer tæt på hende. Især hunden.

Vi er begyndt at sige nej, hvis hun fx røre ved noget hun ikke må. Så kigger hun på os og ryster på hovedet og så lader hun for det meste tingene være

Jeg kunne også godt ...

Annonce

... bruge nogle idéer til hendes kost. Jeg synes det er svært at finde ud af hvad hun skal have til formiddag og eftermiddag. Til aften elsker hun boller i karry, kødsovs og ting som smager af noget, men jeg kunne godt bruge andre forslag.

Vi har lige haft 14 dage med dårlig søvn pga. To nye tænder. Da hun var yngre sov hun hele natten igennem. Hun kommer i seng 19.30 fast nu og vågner så ved 5 tiden og så putter vi hende og hun sover en times tid mere. Kan vi gøre noget for at undgå hun vågner der ved 5 tiden? Jeg ved ikke om hun er sulten, hun spiser til aften Kl. 18. Ellers sover hun til formiddag 9.30 og eftermiddag 14.30 sammenlagt omkring 2,5 time.

Med venlig hilsen
Maries mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"