Brev:
Sutter på tommelfinger
16. august 2015
Alder:
4 mdr.
Sutter på tommelfinger
Hej, Helen!
Det er Sofias mor igen.
Vores Sofia har for ca. 2 uger siden fået fuld kontrol over sine hænder. Så hun kan få fat på forskellige ting. Men så har hun også fundet ud at hun har en tommelfinger som umiddelbart er bedre end sut.
Når vi putter hende så spytter hun sutten ud eller hiver den ud med sin hånd.
I starten suttede hun på fingeren kun når hun skulle sove, nu vil hun have det hele tiden.
Så bare man holde en pause når vi lege med hende, så er tommelfingeren der.
Jeg vil ikke give hende sut når hun lege, for så kan hun jo ikke snakke med os og vil koncentrer sig på at sutte.
Men det er et stor kamp. Jeg har prøvet med sutteklud og hun tager gerne alle tingene i munden, men bare for kort tid.
Hvad kan vi gøre? Vi bruge sut af naturgummi, måske skal vi finde en anden en?
Måske er silikone sut blødere og fyldes mere som fingeren?
Med venlig hilsen
Olga