Sutter på tommelfinger

16. august 2015

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sutter på tommelfinger

Hej, Helen!

Det er Sofias mor igen.

Vores Sofia har for ca. 2 uger siden fået fuld kontrol over sine hænder. Så hun kan få fat på forskellige ting. Men så har hun også fundet ud at hun har en tommelfinger som umiddelbart er bedre end sut.

Når vi putter hende så spytter hun sutten ud eller hiver den ud med sin hånd.
I starten suttede hun på fingeren kun når hun skulle sove, nu vil hun have det hele tiden.

Så bare man holde en pause når ...

Annonce

... vi lege med hende, så er tommelfingeren der.

Jeg vil ikke give hende sut når hun lege, for så kan hun jo ikke snakke med os og vil koncentrer sig på at sutte.

Men det er et stor kamp. Jeg har prøvet med sutteklud og hun tager gerne alle tingene i munden, men bare for kort tid.

Hvad kan vi gøre? Vi bruge sut af naturgummi, måske skal vi finde en anden en?

Måske er silikone sut blødere og fyldes mere som fingeren?

Med venlig hilsen
Olga

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år