Brev:
Mad til baby og motorik
22. maj 2015
Alder:
5 mdr.
Mad til baby og motorik
Kære Helen,
Mange tak for dit sidste brev! Det hjalp rigtig meget.
Jeg synes min lille pige er blevet mere mild, men vi kæmper stadig en del med både amning og mad. Hun er jo kun 5 mdr, men vi blev anbefalet at starte tidligt på grød, da hun ikke tog nok på. Jeg synes egentlig det gik rigtig fint i starten, men nu er det som om hun helt har mistet interessen for det igen? Når jeg giver hende mad vrænger hun ansigt og får brækreflekser. Det har hun ikke rigtig gjort før. Jeg laver det samme som jeg hele tiden har gjort - hirse, boghvede eller majsgrød på mel eller flager til morgenmad og grøntsagsmos til eftermiddag/aften. Hun vil kun spise det der svaret til en kvart deciliter (maks en halv). Har du nogen gode tips og råd til, hvordan jeg får mere mad i hende?
Jeg har også et andet spørgsmål. I forhold til de andre i min mødregruppe, synes jeg hun er lidt bag ud rent motorisk. Hun er god til at ligge på maven, men hun ruller stadig ikke, og hun strækker sig ikke op på armene. De andre møffer meget rundt, men min pige ligger meget i samme stilling. Hun triller lidt fra ryg til siden, men heller ikke mere end det. Jeg tumler med hende hver dag, ligger meget med hende på mine ben, og forsøger at give hende fornemmelsen af at trille, men hun har bare ikke rigtig fanget den. Hun er til gengæld enormt glad for at hoppe, og stiver rigtig meget af i benene. Er det noget jeg skal være bekymret for, og er der noget jeg kan gøre for at lære hende det?
Venlig hilsen
AS