Brev:
Motorisk meget fremme men
21. maj 2015
Alder:
10 mdr.
Motorisk meget fremme men
Hej igen:-)
Min datter er nu blevet 10 mdr. og er den sødeste, nemmeste og gladeste 'lille' pige i verden - så vi er glade og heldige :-D
Hun stor trives og skal starte dagpleje til aug hvor hun er 1 år - og er sikker på hun vil elske det. NÅ men jeg skriver fordi hun fin motorisk er meget 'fremme' Fx hun åbner selv rosinpakken og tager en rosin ud og har gjort dette fra hun var 8 mdr. Hun har spist selv med pincetgreb fra hun var 7 mdr og vi er lige gået igang med gaffel og ske nu, da hun synes det er vældig sjovt. Hun 'snakker' meget! Siger 'Dark' (tak) når hun få noget, siger 'Dar' (far) når han kommer og går og 'mor' og en masse andre ord og dyrelyde når hun ser dyr - hun vinker og klapper også og har gjort længe.
MEN hun vil/kan ikke rigtig trække sig selv op i armene!?? Hun kravler ikke men møver sig rundt på maven (hun gider dog ikke ikke dette) hun vil helst gå med os i hænderne. Hun går da meget stabilt og har meget god balance og kan stå selv flere sekunder - MEN hun kan jo ikke selv komme op i stående stilling, for hun trækker ikke sig selv op.
Rent grov motorisk virker hun meget 'forsigtig' hun kan fx godt komme fra siddende til liggende stilling, men ofte virker det som om hun ikke 'tør' og det kræver virkelig at hun 'anstrenger' sig for at gøre det. Hun trykker heller ikke sig selv op i siddende position fra maveliggende - trods hun virkelig virker meget stærk.
Mit spørgsmål er om vi skal bekymre os om dette eller hun bare har haft fokus på andre ting/fin motorik og det andet nok skal komme? Eller skal vi aktivt gå ind og støtte/øve/træne noget med hende ? Og i så falde, hvad??
Som det er lige nu, tænker jeg at hun ender med at kunne gå inden hun rejser sig af sig selv:-/
På forhånd tak for hjælpen :-D