Brev:
Min datter er bange for fremmede
20. maj 2015
Alder:
6 mdr.
Min datter er bange for fremmede
Hej Helen.
Vi har en dejlig lille pige på 6,5 måneder. Hun kom til verden efter 26 timers veer og efter fødslen mistede jeg 3,5 liter blod og kom på operationsstuen. Vores lille pige fik problemer med maven og sov så dårligt og græd rigrig meget. Men efter zoneterapi var det overstået og hun blev den gladeste lille pige.
Da hun var 3 månder kunne hun trille fra ryg til mave og omvendt og holde hovedet selv og hun kravler næsten nu og kan sidde uden støtte. Hun er altid glad og græder sjældent. Men hun kan altså ikke lide fremmede og det er helt galt hvis der er mange fremmede på et sted. Altså hun er ikke bange hvis vi er ude og handle eller sådan. Men fx til mine svigerforældres sølvbryllup for 14 dage siden, der blev hun så ulykkelig da alle snakkede til hende og jeg måtte gå lidt væk med hende. Hun tog det fint nok, så længe ingen af de fremmede talte til hende.
Hun er ikke bange for vores nærmeste familie og hun smiler så snart hun ser dem fra familien som hun ser ofte. Hun er også bange for sin morfar som hun kun har set 2 gange i sit liv, da han bor i udlandet. Hvis vi fx er hjemme hos noget familie og der så er 1-2 fremmede er hun ikke bange. Men hun skriger altså i vildensky hvis mange fremmede kommer og taler til hende og hun er især bange hvis hun bliver sat over til fremmede, så kigger hun op på ders ansigt og begynder så at græde. Så til sølvbryllupsfesten (om aftenen) havde min svigermor sat hende over til en fremmede og det resulterede i at hun blev så ulykkelig, jeg kunne næsten ikke trøste hende igen og min mor måtte tage hjem sammen med min datter.
Jeg bliver ked af det fordi jeg får en masse kommentarer om, at det ikke er normalt, at hun er vanskelig og skal vænne sig til andre mennesker. Mit spørgsmål er derfor om vi kan gøre noget eller om det unormalt?
Hilsen Maries mor