Min datter er bange for fremmede

20. maj 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Min datter er bange for fremmede

Hej Helen.

Vi har en dejlig lille pige på 6,5 måneder. Hun kom til verden efter 26 timers veer og efter fødslen mistede jeg 3,5 liter blod og kom på operationsstuen. Vores lille pige fik problemer med maven og sov så dårligt og græd rigrig meget. Men efter zoneterapi var det overstået og hun blev den gladeste lille pige.

Da hun var 3 månder kunne hun trille fra ryg til mave og omvendt og holde hovedet selv og hun kravler næsten nu og kan sidde uden støtte. Hun er altid glad og græder sjældent. Men hun kan altså ikke lide fremmede og det er helt galt hvis der er mange fremmede på et sted. Altså hun er ikke bange hvis vi er ude og handle eller sådan. Men fx til mine svigerforældres sølvbryllup for 14 dage siden, der blev hun så ulykkelig da alle snakkede til hende og jeg måtte gå lidt væk med hende. Hun tog det fint nok, så længe ingen af de fremmede talte til hende.

Hun er ikke bange for vores ...

Annonce

... nærmeste familie og hun smiler så snart hun ser dem fra familien som hun ser ofte. Hun er også bange for sin morfar som hun kun har set 2 gange i sit liv, da han bor i udlandet. Hvis vi fx er hjemme hos noget familie og der så er 1-2 fremmede er hun ikke bange. Men hun skriger altså i vildensky hvis mange fremmede kommer og taler til hende og hun er især bange hvis hun bliver sat over til fremmede, så kigger hun op på ders ansigt og begynder så at græde. Så til sølvbryllupsfesten (om aftenen) havde min svigermor sat hende over til en fremmede og det resulterede i at hun blev så ulykkelig, jeg kunne næsten ikke trøste hende igen og min mor måtte tage hjem sammen med min datter.

Jeg bliver ked af det fordi jeg får en masse kommentarer om, at det ikke er normalt, at hun er vanskelig og skal vænne sig til andre mennesker. Mit spørgsmål er derfor om vi kan gøre noget eller om det unormalt?

Hilsen Maries mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder