Brev:
Voldsomt ked af jeg går
10. maj 2015
Alder:
23 mdr.
Voldsomt ked af jeg går
Hej igen Helen.
Jeg skrev til dig for nogle uger siden vedr. min datter, der blev meget ked af, jeg ville tage afsted til fitness en formiddag i weekenden.
Det har gentaget sig sidenhen. Det er rigtigt, det du skriver med primære og sekundære omsorgspersoner, og det ville være rigtig dejligt, hvis jeg kunne tage afsted og vide nu er hun glad sammen med sin far, som helt sikkert er meget glad for hende. Men...det der sker er, at jeg forbereder hende ved at sige, nu går jeg op og skifter tøj til fitness, så tager jeg afsted en times tid (ved godt hun ikke ved hvad en time er), imens leger du med far, måske skal i på legepladsen, så når jeg kommer hjem, så er det tid til vi skal have middagsmad...men jeg må ikke gå op og skifte tøj.
Hun protesterer ikke bare, hun græder og lukker døren så jeg ikke kan gå op ovenpå, hun gemmer min vandflaske og gør jeg yderligere tegn til at gå så i dag lagde hun sig ned på gulvet og råbte nej nej og var virkelig ulykkelig. Det var ikke bare protest, hun var helt ude af den. Jeg har tænkt siden sidst, at det nok går over, at det er ok hvis det bare er en protest, og at det så er fint, hvis de leger godt mens jeg er væk. Men sådan er det ikke. Hun har været ked af det, har ikke villet nogen ting og bare virket sløv og træt.
Så i dag blev jeg hjemme, fordi hun blev helt ude af den, da jeg ville gå. Med den fordel at jeg gjorde hende glad, men selv var voldsomt frustreret over ikke at være kommet afsted. Så løb jeg en tur mens hun sov, men fik så ikke nogen pause i den time hun sover lur. Hun sover først kl. 21 om aftenen og jeg begynder selv at gøre klar til at sove kl. 21.30 fordi hun stadig sover dårligt om natten - dvs. minus tid til mig selv.
Der er ikke sket nogen andre skift i hendes liv og hun virker til at have det ok i vuggestuen nu de fleste dage. Har du nogen ide om hvad der sker? Du nævnte om jeg er usikker på at gå - det er jeg ikke initialt, når jeg siger jeg går og gør klar, men når hun bliver så voldsomt ked af det, så bliver jeg usikker...synes det er svært.
Det skal med, at hun er meget knyttet til mig, jeg skal hele tiden være hos hende, hun kan ikke lege selv, og når der er besøg siger hun "kom" hvis jeg ikke er lige ved siden af hende. Hun er aldrig blevet passet af andre end far og i vuggestuen. Hun sover stadig ved siden af mig, og når hun skal sove, ligger jeg hos hende til hun sover, så siger hun "kom", så skal jeg ligge helt henne hos hende (det er ok, bare for at forklare, at hun er en lille tryghedsperson).
Med venlig hilsen
M