Voldsomt ked af jeg går

10. maj 2015

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Voldsomt ked af jeg går

Hej igen Helen.

Jeg skrev til dig for nogle uger siden vedr. min datter, der blev meget ked af, jeg ville tage afsted til fitness en formiddag i weekenden.

Det har gentaget sig sidenhen. Det er rigtigt, det du skriver med primære og sekundære omsorgspersoner, og det ville være rigtig dejligt, hvis jeg kunne tage afsted og vide nu er hun glad sammen med sin far, som helt sikkert er meget glad for hende. Men...det der sker er, at jeg forbereder hende ved at sige, nu går jeg op og skifter tøj til fitness, så tager jeg afsted en times tid (ved godt hun ikke ved hvad en time er), imens leger du med far, måske skal i på legepladsen, så når jeg kommer hjem, så er det tid til vi skal have middagsmad...men jeg må ikke gå op og skifte tøj.

Hun protesterer ikke bare, hun græder og lukker døren så jeg ikke kan gå op ovenpå, hun gemmer min vandflaske og gør jeg yderligere tegn til at gå så i dag lagde hun sig ned på gulvet og råbte nej nej og var virkelig ulykkelig. Det var ikke bare protest, hun var helt ude af den. Jeg har tænkt siden sidst, at det nok går over, at det er ok hvis det bare er en protest, og at det så er fint, hvis de leger godt mens jeg er væk. Men sådan er det ikke. Hun har været ked af det, har ikke villet nogen ting og bare virket sløv og ...

Annonce

... træt.

Så i dag blev jeg hjemme, fordi hun blev helt ude af den, da jeg ville gå. Med den fordel at jeg gjorde hende glad, men selv var voldsomt frustreret over ikke at være kommet afsted. Så løb jeg en tur mens hun sov, men fik så ikke nogen pause i den time hun sover lur. Hun sover først kl. 21 om aftenen og jeg begynder selv at gøre klar til at sove kl. 21.30 fordi hun stadig sover dårligt om natten - dvs. minus tid til mig selv.

Der er ikke sket nogen andre skift i hendes liv og hun virker til at have det ok i vuggestuen nu de fleste dage. Har du nogen ide om hvad der sker? Du nævnte om jeg er usikker på at gå - det er jeg ikke initialt, når jeg siger jeg går og gør klar, men når hun bliver så voldsomt ked af det, så bliver jeg usikker...synes det er svært.

Det skal med, at hun er meget knyttet til mig, jeg skal hele tiden være hos hende, hun kan ikke lege selv, og når der er besøg siger hun "kom" hvis jeg ikke er lige ved siden af hende. Hun er aldrig blevet passet af andre end far og i vuggestuen. Hun sover stadig ved siden af mig, og når hun skal sove, ligger jeg hos hende til hun sover, så siger hun "kom", så skal jeg ligge helt henne hos hende (det er ok, bare for at forklare, at hun er en lille tryghedsperson).

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor