Brev:
Hårvask
7. maj 2015
Alder:
22 mdr.
Hårvask
Kære Helen.
Vores datter er meget glad for badekaret og kommer i bad hver aften. Vi leger og hygger og har indtil for nylig bare vasket hende med en klud i badet. Men håret er blevet længere og trænger ind i mellem til en ordentlig og lidt mere grundig hårvask, og det er hun meget ked af.
Vi prøver, det bedste vi har lært, at forklare hende, at bruseren er fuldstændig harmløs, og lover at det går hurtigt. Men hun er decideret utryg ved bruseren og vil hverken have sæbe eller vand i håret.
Vi synger som regel imens, og det tager toppen af panikken, og vi holder en klud for panden, så hun ikke får vand i hånden. Men det er bare en rigtig træls situation, og vi kunne godt bruge input til, hvordan vi letter situationen.
Skal vi vaske håret oftere, så hun vender sig til (vi gør det ugentligt i øjeblikket)? Eller skal vi fortsætte som vi gør, bevare roen og bare få det overstået?
Til at begynde med var hun heller ikke vild med at blive smurt ind i creme. Men nu gør vi det hver aften efter badet, og nu nyder hun det nærmest.
Vi glæder os til at høre dine tanker.
Bedste hilsner
Lina