Brev:
Baby skærer tænder
30. april 2015
Alder:
10 mdr.
Baby skærer tænder
Kære Helen
Min dreng har de sidste par dage skåret tænder flere gange om dagen (han har to i undermunden og to i overmunden). Det er kun om dagen, og han gør det ikke i søvne. Men det knaser og hviner, og jeg bliver helt bange for, om de små fine tænder kan holde til det?
Indtil videre har jeg prøvet at aflede ham, og det virker, men i vuggestuen kan de jo ikke være over ham hele tiden. Kan det tænkes, at det er fordi han har ømme gummer? Jeg har en lille mistanke om, at de næste tænder i overmunden er på vej - han har haft røde plamager på kinderne den sidste uges tid, og han vil enormt gerne have sutten hele tiden, hvilket han ikke plejer.
Tager tænderne skade af det? Og hvor meget skal jeg sætte ind over for det?
På forhånd mange tak for dit svar:-)
Venlig hilsen
Christina