Dårlig samvittighed

26. april 2015

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Dårlig samvittighed

Hej Helen.

Jeg skriver, fordi min datter på knap 2 ofte bliver ked af det, når jeg tager hjemmefra i weekenden.

Som du ved er jeg dødtræt efter 2 års voldsom søvndeprivation og noget af det, der giver mig noget er at træne. Den ene dag i weekenden løber jeg mens hun sover middagslur, men den anden dag vil jeg gerne på et hold i fitness, og det ligger om formiddagen.

Hun bliver ofte ked af det, når jeg går, det kan jeg godt forstå, hun havde lige glædet sig til weekend hjemme med både mor og far. Det er sådan at hun ofte slet ikke vil lege, hvis hun er ude med far, hun vil bare sidde i sin klapvogn og er ikke til nogen ting. Og det ligner hende slet ikke!! ...

Annonce

... Hun vil som regel sjældent sidde mere end 2-3 min i klapvognen, så vil hun bæres eller gå selv og der er altid fuld gang i hende.

I dag da jeg kom hjem var hun så faldet i søvn i klapvognen allerede 10.30 - og normalt er hun slet ikke til at putte til middagslur. Så jeg vil jo gerne gøre noget godt for mig selv og ved det er vigtigt, men jeg har det så skidt over, at hun reagerer så voldsomt på det. Jeg ville gerne kunne tænke, hun er sammen med sin far, og så har de også lidt tid sammen, men det ændrer ikke ved, at jeg har det dårligt over at gå og har det rigtig skidt bagefter, og så ved jeg slet ikke, om det er det værd :-(

Hvad tænker du?

Med venlig hilsen
H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor