Højde og vægt - 12 mdr.

14. april 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Højde og vægt - 12 mdr.

Hej Helen.

I anledningen af vores søns 1 års fødselsdag blev han vejet og målt herhjemme.
Han er født til tiden og vejede dengang 3355 g og var 49 cm. Gennem tiden har han holdt sin kurve og kom også på et tidspunkt op på kurven over både med vægt og højde.

Men i går da han blev målt og vejet, sagde tallene 8,9 kg og 75 cm. Jeg blev nysgerrig og da jeg kiggede på kurven fra WHO, blev jeg overrasket over at se, at hans vægtkurve er dykket i forhold til den kurve han tidligere har fulgt.

Han har dage hvor han ikke spiser så meget, men så spiser han til gengæld lidt mere andre dage. Dog uden ...

Annonce

... at være et barn, der spiser rigtig meget. Han bliver stadig ammet en gang i døgnet.

Han virker glad og tilfreds, er som regel i godt humør og i en rivende udviking med fuld fart på, kravler og øver sig meget i at gå, kan selv gå 5-7 skridt. Han virker ikke tynd på nogen måder, har armbånd og en dejlig blød mave, runde kinder osv. Han har dog ikke taget noget særligt på rigtig længe, siden han begyndte at kravle faktisk (ca. 10 mdr.). Jeg har bare tænkt, at det var fordi han var aktiv, men bør jeg tage nogle forbehold eller er det lige meget med de kurver, så længe han trives?

Venlig hilsen,
M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder