Brev:
Højde og vægt - 12 mdr.
14. april 2015
Alder:
12 mdr.
Højde og vægt - 12 mdr.
Hej Helen.
I anledningen af vores søns 1 års fødselsdag blev han vejet og målt herhjemme.
Han er født til tiden og vejede dengang 3355 g og var 49 cm. Gennem tiden har han holdt sin kurve og kom også på et tidspunkt op på kurven over både med vægt og højde.
Men i går da han blev målt og vejet, sagde tallene 8,9 kg og 75 cm. Jeg blev nysgerrig og da jeg kiggede på kurven fra WHO, blev jeg overrasket over at se, at hans vægtkurve er dykket i forhold til den kurve han tidligere har fulgt.
Han har dage hvor han ikke spiser så meget, men så spiser han til gengæld lidt mere andre dage. Dog uden at være et barn, der spiser rigtig meget. Han bliver stadig ammet en gang i døgnet.
Han virker glad og tilfreds, er som regel i godt humør og i en rivende udviking med fuld fart på, kravler og øver sig meget i at gå, kan selv gå 5-7 skridt. Han virker ikke tynd på nogen måder, har armbånd og en dejlig blød mave, runde kinder osv. Han har dog ikke taget noget særligt på rigtig længe, siden han begyndte at kravle faktisk (ca. 10 mdr.). Jeg har bare tænkt, at det var fordi han var aktiv, men bør jeg tage nogle forbehold eller er det lige meget med de kurver, så længe han trives?
Venlig hilsen,
M.