Brev:
Far kan alt - mor må intet
21. februar 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Far kan alt - mor må intet
Hej Helen.
Så er jeg igen nødt til at søge din hjælp og vejledning. Vores datter på lidt over 2,5 år er kommet ind i en - for mit vedkommende - ret træls og frustrerende periode. Hun lytter absolut og slet ikke til, hvad jeg siger. Det bliver ganske enkelt ignoreret og måske endda gør hun det stik modsatte af, hvad jeg fortæller hende det. Uanset toneleje, så er der ingen respons. Hvis jeg skal hjælpe hende i tøjet, putte hende, skifte hende eller lign, så er det tit under store protester.
Jeg ved kort og godt ikke hvad jeg skal stille op. Jeg må intet og det er super frustrerende. Jeg forsøger så vidt muligt, at vi engang i mellem laver noget samen hende og mig alene, så vi har lidt kvalitetstid uden far. Det er også som regel forholdsvist hyggeligt. Hvis man ser bort fra skrigeture og ignorering af irettesættelser som stadig finder sted. Men det synes ikke at have nogen umiddelbar virkning.
Jeg aner ikke hvad jeg kan gøre for at gøre det bedre - eller om det simpelthen bare er en periode jeg må gennemleve.?? Selvom det er frustrerende - grænsende til det sårende - (Ja, jeg er også gravid 19+, så hormonerne spiller sikkert også en rolle ;) )
Håber du har et godt råd til en træt mor.