Brev:
Ok med bæresele og høj musik?
24. januar 2015
Alder:
5 mdr.
Ok med bæresele og høj musik?
Hej Helen.
Min datter på lidt over 5 mdr., har siden hun var 3 mdr. ca. haft nemt ved at falde i søvn i bæresele, især med noget musik og mor eller far, der bevæger sig vuggende og nynner. Når far har hende i selen, er det til hans yndlingsmusik, Heavy metal :-). Tro det hvem der kan, men hun bliver helt rolig, og falder relativt hurtigt i søvn til det. Måske pga. vibrationen fra bassen..? Han spiller det nemlig relativt højt. I min verden er det nogle temmelig aggressive og hårde rytmer og lyde.
Mine spørgsmål går på, om hun kan tage skade at det, både mht. om det hidsige musik kan gøre hende stresset, og om det bliver for højt for hendes ører. Hun er normalt god til at skræppe op, hvis hun er utilfreds, tror du ikke også hun ville gøre det i dette tilfælde? Er det ok for hendes ryg/hofter at sidde i selen i 1/2 t.-3 kvarter i gennemsnit hver dag? Og hvis man er på bytur fx, hvor længe vil du så mene at det er ok at sidde i selen. Hun kan både vende med front ind og ud. Det er en babybjørn.
Med venlig hilsen
Stine