Brev:
2-årig dreng gider ikke putte
22. januar 2015
Alder:
2 år
2-årig dreng gider ikke putte
Hej Helen,
Jeg har en skøn dreng på 2 år, som fungerer rigtig fint, er glad og ikke særlig svær, bortset fra han er en krudtugle, der aldrig kan sidde stille. Han er en rigtig tumledreng.
Jeg har lagt vægt på at lære ham at kunne en masse fysisk, kravle op ad ting, hoppe ned, haft ham med i svømmehallen utallige gange, hvor han er frygtløs. Jeg synes det er skønt at have et robust barn, der ikke er så bange for alt muligt.
Han har aldrig gidet at putte i far og mors seng. Der skal hele tiden være knald på. Det er nok bare sådan drenge er, men jeg ville da ønske han havde lyst og behov for at putte engang imellem. Det sker bare sjældent, måske 10 min hvis vi ligger på sofaen og ser tegnefilm sammen. Jeg oplever, at han ikke altid gider sin mor, fx kommer han ikke ind om morgenen, når han vågner. Så går han bare ned i stuen eller køkkenet og kalder så efterfølgende på en af os. Jeg synes det går lige lovlig stærkt, så stor er han vel ikke endnu, han er jo kun 2 år...:(
Jeg kan jo ikke tvinge ham til knus, kys og kram, han gider tydeligvis ikke alt det der. Men det går lidt ondt i hjertet på mor.
Er det bare sådan det er, og skal jeg acceptere det og bare glæde mig over, hvor tryg og robust et barn han er?
Kærlig hilsen
Puttemor :)