Klagende stemmeføring

20. januar 2015

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Klagende stemmeføring

Kære Helen igen, igen

Endnu et spørgsmål til dig. Vores søn har igennem ret lang tid haft en tendens til at snakke med en meget "klagende" stemme. Det starter allerede om morgenen, inden vi er stået op. Han har en seng stående ved siden af vores dobbeltseng (hans far møder meget tidligt på arbejde, så han er kørt, når vi står op). Så klatrer M over i vores seng og siger med meget klagende/pylret noget i stil med "du har slet ikke læst nogen bog for mig" - frem for at spørge om jeg vil læse en bog for ham.

Han må jo på et eller andet tidspunkt have fået en respons, der har gjort at han synes det er en god måde at snakke til os på. Så vidt vi selv er i stand til at vurdere det, reagerer vi på det han siger, fremfor tonen. Så fx det med bogen om morgen, så siger jeg i helt normalt toneleje, at vi godt kan læse en bog ...

Annonce

... sammen.

Nu har vi i lang tid prøvet med bare at svare ham i et helt normalt toneleje og undlade at kommentere på det, men det ændrer ikke noget. Min mand mener at han bare vokser fra det. Og ja, det vil han selvfølgelig gøre på et tidspuntk, men kan vi hjælpe ham af med den her dårlige vane på en for ham god måde?

Som nævnt i min forrige mail, har min mand og jeg haft en presset periode pga mine afsluttende studier, hvor tonen mellem mig og ham ikke har været kærlig, men dog aldrig råbende/skændende på den måde, men sådan en træls "du gør ikke dit og dat". Det har vores søn desværre hørt på, selvom jeg især er opmærksom på at holde igen, når han er der, men stemningen har jo alligevel ikke været god mellem mig og hans far, selvom vi taler kærligt tll ham.

Ser igen rigtig meget frem til at høre fra dig.

De bedste hilsner M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder