Brev:
Kalder og kalder
11. januar 2015
Alder:
3 år, 6 mdr.
Kalder og kalder
Hej Helen.
Først en tak for svaret omkring søskendejalousi, frustrationer osv. Desværre er situationen herhjemme den, at far læser langt væk og er i gang med det hårdeste semester på uddannelsen. Dette er dog en situation, vi snart ser frem til ændrer sig med nyt semester her til februar.
Det går bedre herhjemme. W. er ved at ligne sig selv igen, og perioderne hvor det går godt er blevet længere og længere. Det er vi rigtig glade for, og vi føler vores dreng er tilbage igen:-)
Nu har vi så et andet spørgsmål ang. vores søn W.
W. kalder på os konstant! Altså når vi er herhjemme udenfor eller indenfor, det spiller ingen rolle. Han kalder og kalder, hvis vi bare går tre meter væk. Dette gælder både mor og far. Vores hus er ikke specielt stort, så han kan se eller høre os, selvom vi går ind i et andet værelse. Og vi har ALTID reageret, når han har givet udtryk for, at han havde brug for os.
W. kalder eksempelvis på mor, og mor svarer "ja hvad er der, min skat"? og W kalder igen! Mor svare ham igen på samme måde, W kan så finde på at kalde igen! Det er som om, han ikke hører, at vi bekræfter ham i, at vi er der for ham. Det virker, som om der er et filter, der gør, at han ikke hører os og det mere er en refleks at kalde mor eller far flere gange. Det skal understreges, at hans hørelse ikke fejler noget.
En anden situation kan være, at W. sidder og leger. Mens han leger kalder han på mor, mor kommer hen til ham og siger "ja?" W. svarer overhovedet ikke, men er videre i sin leg.
Vi vil lige tilføje, at dette fænomen ikke er kommet efter lillesøster er kommet til verden.
Vi er interesseret i at høre dine tanker, forklaringer, hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Og hvad tror du, det kan skyldes?
Venlig hilsen
Forældrene