Kalder og kalder

11. januar 2015

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Kalder og kalder

Hej Helen.

Først en tak for svaret omkring søskendejalousi, frustrationer osv. Desværre er situationen herhjemme den, at far læser langt væk og er i gang med det hårdeste semester på uddannelsen. Dette er dog en situation, vi snart ser frem til ændrer sig med nyt semester her til februar.

Det går bedre herhjemme. W. er ved at ligne sig selv igen, og perioderne hvor det går godt er blevet længere og længere. Det er vi rigtig glade for, og vi føler vores dreng er tilbage igen:-)

Nu har vi så et andet spørgsmål ang. vores søn W.

W. kalder på os konstant! Altså når vi er herhjemme udenfor eller indenfor, det spiller ingen rolle. Han kalder og kalder, hvis vi bare går tre meter væk. Dette gælder både mor og far. Vores hus er ikke specielt stort, så han kan se eller høre os, selvom vi går ind i et andet værelse. Og vi har ALTID reageret, når han har givet udtryk ...

Annonce

... for, at han havde brug for os.

W. kalder eksempelvis på mor, og mor svarer "ja hvad er der, min skat"? og W kalder igen! Mor svare ham igen på samme måde, W kan så finde på at kalde igen! Det er som om, han ikke hører, at vi bekræfter ham i, at vi er der for ham. Det virker, som om der er et filter, der gør, at han ikke hører os og det mere er en refleks at kalde mor eller far flere gange. Det skal understreges, at hans hørelse ikke fejler noget.
En anden situation kan være, at W. sidder og leger. Mens han leger kalder han på mor, mor kommer hen til ham og siger "ja?" W. svarer overhovedet ikke, men er videre i sin leg.

Vi vil lige tilføje, at dette fænomen ikke er kommet efter lillesøster er kommet til verden.

Vi er interesseret i at høre dine tanker, forklaringer, hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Og hvad tror du, det kan skyldes?

Venlig hilsen
Forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)