Brev:
Mor er den bedste i verden - men også lidt træt
3. december 2014
Alder:
6 mdr.
Mor er den bedste i verden - men også lidt træt
Hej
Har en dejlig dejlig datter, som nok er inde i en lidt hård periode.
Jeg ammer Nanna og hun får grød ved middagstid og mos til aften. Hun sover ca 3-4 timer om dagen fordelt på 2-4 (afhængig af længden) lure. Og om natten ca 11 timer fra 19/20 til 6/7. Vi har længe kæmpet mod 40 minutters lure om dagen - men hun er efterhånden ved at lære at sove længere lure.
Nanna vil helst underholdes hele tiden mens hun er vågen. hvis jeg går fra hende for at lave mad eller lignende ligger hun og beklager sig eller små klynker. Det er kun noget der har stået på en uges tid så håber det går over igen(?). Da hun ellers har været glad for at ligge på legetæppet og lege.
Derudover er hun også begyndt at sige fra over for både far og mormor som hun ellers har været glad for. Hun kan godt ligge og lege med far (ikke med mormor) men hvis far prøver at skifte ble på hende eller lignende bryder hun ud i voldsom gråd hvor hun næsten er utrøstelig og hikser efter vejret bagefter.
Er det bare noget vi skal acceptere for en periode? Eller skal han blive ved med at pusle for at hun kan vænne sig til det?
Derudover er hun begyndt at sove rigtig skidt om natten og have lange vågen perioder. På op til 2 timer. Hun falder i søvn i sin egen tremmeseng der står op ved siden af vores seng. Hun falder altså ikke i søvn med brystet i munden (har tidligere været et problem). Hun vågner som regel når vi går i seng kl 22 - hun sover det længste stræk frem til kl 22. Derefter sover hun skidt med mange opvågninger. Jeg giver hende sutten og ligger en hånd på hende og beroliger hende. Nogle gange er det nok. Men hun vågner altså også meget op nogle gange. Og er vågen i lang tid. Omkring kl 3/4 giver jeg efter og giver hende bryst Det gør jeg igen omkring kl 5/6. Og så står vi op kl 6/7. Jeg kunne selvfølgelig rigtig godt tænke mig at få lidt sammenhængende søvn :-).
Det skal siges at vi ikke kan lure at nogle tænder er på vej ;)
Håber du kan give nogle inputs til ovenstående.
Med venlig hilsen
Susanne