Gå førend kravle

9. november 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Gå førend kravle

Hej Helen

Jeg har den sødeste og gladeste babydreng på 8,5 mdr og 12,5 kg. Han er en ordentlig basse med store knogler, brede skuldre og en tyk mave;)

Han har de sidste par måneder været tiltagende frustreret over, at han ikke kan komme rundt ved egen hjælp. Lysten har bestemt været der, men i kraft af hans vægt, kommer intet motorisk let til ham. Vi har gjort alt for at stimulere ham til at kravle og kan kort nævne: kun leg på maven, stimulastik-undervisning, daglige kryds-bevægelser, snurre, gynge og dreje ham dagligt mm, hvilket alt sammen har indgået i hyggelig leg, men han kravler/kryber altså ingen vegne endnu. I stedet har han fundet ud af, at ...

Annonce

... det med at stå og gå, er lykken. Han trækker sig selv op at stå fra siddende og er begyndt at gå lidt langs møblerne. Han vil hele tiden gå med os i hænderne og han kan også gå lidt når vi kun holder ham i den ene hånd.

Jeg ved hvor vigtigt det er, at han lærer at kravle, men det er dødssygt (synes han) nu hvor han selv kan rejse sig op.

Han ser meget op til sin storebror som jo går rundt, og man kan se stoltheden lyse ud af lillebror, når han stolt går (med støtte) bag ham.

Lige nu ser det derfor ud til, at han går førend han kravler - hvad tænker du om det?

Jeg er også bekymret for, om hans knæ kan klare den tunge vægt?

Kærlig hilsen
Bobbies mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to