Brev:
Gå førend kravle
9. november 2014
Alder:
8 mdr.
Gå førend kravle
Hej Helen
Jeg har den sødeste og gladeste babydreng på 8,5 mdr og 12,5 kg. Han er en ordentlig basse med store knogler, brede skuldre og en tyk mave;)
Han har de sidste par måneder været tiltagende frustreret over, at han ikke kan komme rundt ved egen hjælp. Lysten har bestemt været der, men i kraft af hans vægt, kommer intet motorisk let til ham. Vi har gjort alt for at stimulere ham til at kravle og kan kort nævne: kun leg på maven, stimulastik-undervisning, daglige kryds-bevægelser, snurre, gynge og dreje ham dagligt mm, hvilket alt sammen har indgået i hyggelig leg, men han kravler/kryber altså ingen vegne endnu. I stedet har han fundet ud af, at det med at stå og gå, er lykken. Han trækker sig selv op at stå fra siddende og er begyndt at gå lidt langs møblerne. Han vil hele tiden gå med os i hænderne og han kan også gå lidt når vi kun holder ham i den ene hånd.
Jeg ved hvor vigtigt det er, at han lærer at kravle, men det er dødssygt (synes han) nu hvor han selv kan rejse sig op.
Han ser meget op til sin storebror som jo går rundt, og man kan se stoltheden lyse ud af lillebror, når han stolt går (med støtte) bag ham.
Lige nu ser det derfor ud til, at han går førend han kravler - hvad tænker du om det?
Jeg er også bekymret for, om hans knæ kan klare den tunge vægt?
Kærlig hilsen
Bobbies mor