Brev:
Min baby vil ikke køre i klapvogn
23. oktober 2014
Alder:
8 mdr.
Min baby vil ikke køre i klapvogn
Kære Helen,
Andre børn gør det og mange mødre kigger på mig med enorm overraskelse, når jeg alslører, at min datter aldrig har elsket at køre i hverken barnevogn eller klapvogn.
Først havde vi en hundedyr kombivogn, og hun skreg fra det sekund hun blev lagt ned i barnevognen og blev ved til vi kom hjem. Folk anbefalede, at hun bare skulle vænnes til det, men hun skriger gerne i en time og så voldsomt, at vi var og er bange for, at hun bliver kvalt. Så vi prøver igen og igen, men lader hende ikke bare skrige!
I USA købte vi en ok klapvogn, som hun har tålt i tyve min ad gangen, når ryggen har været helt rejst op, så hun kunne se ud. Jeg synes ikke det var god nok kvalitet for hende. Ville gerne have en vogn, hvor hun kunne tage en god lur, så nu har jeg købt en city elite. Hun skriger fra hun bliver sat ned i den til hun bliver taget op. Idag gik jeg faktisk med hende i en halv time, men altid med små klynk og lidt gråd. Resten af turen og dagen havde jeg hende i bæresele, og det kan ikke fortsætte, fordi hun nu vejer ti kilo.
Det er sket to gange, at hun er faldet i søvn i en klapvogn, så det er ikke min ambition. Hvis hun bare ville sidde i den! I den nye vogn, kan hun kun kigge ud af, og det er ikke optimalt, men der er så meget andet ved den, der er godt. I barnevognen kunne hun se op på mig, men det hjalp ikke. I bæreselen kan hun også vende mod mig, men det nægter hun. Det er interessant, at hun er så meget "på" og samtidig har det her enorme behov for tryghed på min arm. Her ville hun være lykkelig hele dagen.
Hvad anbefaler du, at vi gør? Skal jeg bare acceptere, at det er sådan min lille prinsesse er? Skal jeg købe endnu en vogn? Vi har jo kun tre ;) Skal jeg vænne hende til det og i så fald, hvad er opskriften på det? Idag var jeg sammen med en anden mor, og hendes søn sad bare i vognen og nød udsigten. Da det blev tid til en lur, lagde hun bare sædet ned, og han faldt i søvn på farten! Jeg gik med en datter på armen, der hverken ville i bæresele eller sidde i vognen og måtte skynde mig HJEM for at hun kunne sove. Det lyder nok som om jeg "føjer" hende meget, men hendes gråd er virkelig voldsom. Håber virkelig du har et par gode råd at dele.
Hilsen moren
til verdens dejligste datter