Udvikling/sensitivitet 3 måneder

24. september 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Udvikling/sensitivitet 3 måneder

Kære Helen,

Tak for dine tidligere svar.

Nu har jeg et spørgsmål mere. Det er ikke fordi der som sådan er noget galt, det er egentlig bare en interesse eller undren jeg har på hjertet.

Vores dreng er nu knap 3 måneder. Når jeg observerer ham blandt de andre børn i min mødregruppe, synes jeg han på mange punkter ikke er som de andre børn. Ikke at de andre er ens, men synes alligevel jeg flere gange oplever at vores søn er anderledes. De andre kan godt lægge deres børn fra sig når vi er sammen uden at børnene brokker sig. Jeg må ofte gå rundt med min søn liggende på min arm, da han småklynker, hvis jeg sætter mig med ham. Og han kan sjældent sove de timer vi er der. Og hvis han gør er det maks 20min. Det gør også at han flere gange har gjort sig bemærket med lidt gråd. De andre børn virker mere rolige, kan sagtens sove selvom vi er mange samlet og hvis der endelig kommer klynk er det utroligt lavmælt og kortvarigt.

Tror ikke der som sådan er noget som helst galt med min søn, men undrer mig bare over ...

Annonce

... forskellenene. Jeg er selv en lidt sensitiv person og tænker om han har arvet det?

I hverdagene har vi ikke mange planer, da jeg synes det er svært at lave faste aftaler, hvis nu de falder sammen med at min søn lige netop er i gang med en god lur der. Vi har nemlig fundet ud af, at det er vigtigt at han sover, når han kan for ellers ender det helt i utrøstelig gråd sidst på eftermiddagen.

De andre mødre kigger lidt underligt på mig, når jeg siger, at jeg ikke kan overskue så mange planer, men tænker at jeg da ikke kan være den eneste, der har det sådan?

Skal lige sige at jeg har et klart ønske om at mit barn får tryghed og kærlighed, da jeg selv manglede dette som barn og som jeg har kæmpet meget med gennem livet. Derfor prøver jeg også meget at lytte til hans behov og signaler og kan få dårlig samvittighed, hvis han sidst på dagen er utrøstelig fordi vi har lavet for meget.

Hvad tænker du? Hvad er "normalt", at mor og barn kan overskue af aktiviteter ved 3 måneders alderen?

Hilsen mor
til den skønneste dreng

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder