Opstart i institution - hvornår?

18. september 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Opstart i institution - hvornår?

Hej Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig omkring min store dreng på 3 år, og det går heldigvis meget bedre med ham.

Denne gang handler det om min datter på 10 måneder. Da vi er udstationeret i USA for en 2 årig periode, har jeg mulighed for at gå hjemme med hende så længe jeg har lyst.

Min plan har hele tiden været at hun skulle starte til januar/februar 2015, hvor hun så vil være 14/15 måneder. Er det et godt tidspunkt for hende at starte? Eller findes der overhoved et godt tidspunkt?

Min ældste dreng startede allerede da han var 8 måneder, og indkøringen var rimelig nem (men det er det vidst i den alder). Jeg var nødsaget til at komme hurtigt tilbage på arbejde, men denne gang er det helt bevidst at jeg ikke vil have så travlt som sidst.

Min datter virker til ...

Annonce

... at kede sig lidt herhjemme sammen med mig, da hun virker rastløs (lidt pjevset, og gider ikke rigtig lege med det legetøj hun har. Kravler dog meget rundt og piller ved tingene, men ikke i så lang tid ad gangen). Til gengæld virker hun meget glad når vi er ude. Enten når vi henter hendes storebror i børnehave eller går til mor/barn gymnastik (der er hun på opdagelse hele tiden og glemmer lidt at jeg er der). Jeg går pt. kun til en aktivitet med hende i hverdagen - det er måske også lige lidt nok. Hvad kunne man ellers finde på - har du nogle gode ideer?

Jeg har mest lyst til at holde hende hjemme som planlagt til hun er over 1 år, men tror du hun har mere godt af at komme væk hjemmefra, altså starte i institution allerede nu/snart?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jeanette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor