Brev:
Opstart i institution - hvornår?
18. september 2014
Alder:
10 mdr.
Opstart i institution - hvornår?
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig omkring min store dreng på 3 år, og det går heldigvis meget bedre med ham.
Denne gang handler det om min datter på 10 måneder. Da vi er udstationeret i USA for en 2 årig periode, har jeg mulighed for at gå hjemme med hende så længe jeg har lyst.
Min plan har hele tiden været at hun skulle starte til januar/februar 2015, hvor hun så vil være 14/15 måneder. Er det et godt tidspunkt for hende at starte? Eller findes der overhoved et godt tidspunkt?
Min ældste dreng startede allerede da han var 8 måneder, og indkøringen var rimelig nem (men det er det vidst i den alder). Jeg var nødsaget til at komme hurtigt tilbage på arbejde, men denne gang er det helt bevidst at jeg ikke vil have så travlt som sidst.
Min datter virker til at kede sig lidt herhjemme sammen med mig, da hun virker rastløs (lidt pjevset, og gider ikke rigtig lege med det legetøj hun har. Kravler dog meget rundt og piller ved tingene, men ikke i så lang tid ad gangen). Til gengæld virker hun meget glad når vi er ude. Enten når vi henter hendes storebror i børnehave eller går til mor/barn gymnastik (der er hun på opdagelse hele tiden og glemmer lidt at jeg er der). Jeg går pt. kun til en aktivitet med hende i hverdagen - det er måske også lige lidt nok. Hvad kunne man ellers finde på - har du nogle gode ideer?
Jeg har mest lyst til at holde hende hjemme som planlagt til hun er over 1 år, men tror du hun har mere godt af at komme væk hjemmefra, altså starte i institution allerede nu/snart?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Jeanette