Brev:
Hvornår kan man putte i sofa?
7. august 2014
Alder:
13 mdr.
Hvornår kan man putte i sofa?
Hej igen Helen, sær overskrift, vidste ikke lige, hvad jeg skulle kalde det her.
I andet svar til mig skrev du, at man kunne tage sit barn op om morgenen, putte ham i dynen og sidde lidt med ham og vågne langsomt.
Det gav mig anledning til dette spørgsmål, som længe har været mig på sinde;
Vil alle børn dette?
Siden vores dreng kunne bevæge sig bare en lille smule, har han altid gjort hvad han kunne få at vride sig væk og komme ned. Det sker tilmed også, når han har slået sig, jeg tager ham op, men kort efter, også mens han stadig græder, så vrider han sig og vil væk - både fra mig og hans far.
Han er ellers sådan en glad og tilfreds dreng, og det gør også, at jeg ikke har henvendt mig med dette før.
Det gør dog noget ondt på mig, at han lader til ikke at kunne finde "ro" hos os.
Nogle gange kan vi sidde og pege i en bog med ham foran os. Men der skal ske noget. Hele tiden. Og sådan har det altid været - putte hos os eller bare sidde, det vil han i hvert fald ikke.
Ændrer det sig med tiden?
Verden er jo spændende, så jeg har bare tillagt det dét, den skal udforskes, og det bliver den ikke på skødet i passiv tilstand. Savner dog selv (og ja, nu er det jo mors behov, eller bekymrende sind der tager over) at kunne sidde sammen.
Hilsen