Brev:
Frustreret 1-årig
9. juli 2014
Alder:
12 mdr.
Frustreret 1-årig
Kære Helen.
Tak for hjælpen med vores lille pige.
Denne gang drejer det sig hverken om søvn eller mad men om, at vores datter er begyndt at slå sig selv i hovedet og/eller rive sig selv i håret.
Vi oplever, at det sker, når hun er frustreret. Hvis der eksempelvis er noget, hun ikke må, eller hvis vi afbryder hende midt i noget. Men det kan også bare være, hvis hun er træt.
Hun kigger på os og slår sig selv med flad hånd oven på hovedet. Vi har prøvet (forsigtigt) at holde hendes hånd, men det bliver hun bare endnu mere frustreret over. Og vi har prøvet at ignorere det og distrahere hende, så hun glemmer at slå.
Hun er også begyndt - i leg - at bide mig. Det er ikke vildsomt og niver bare lidt, men vi er naturligvis bekymrede for, om hun måske også vil bide nogle af de andre børn i vuggestuen.
Jeg håber, du kan hjælpe os med at forstå, hvorfor hun gør det, og hvordan vi kan hjælpe hende med at lade være.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Lina