Lege selv og ro

8. juli 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Lege selv og ro

Kære Helen.

Vi vil gerne have dit råd til to ting, som også lidt hænger sammen.

Vores datter er nu blevet 12 mdr. Kravler, stiller sig op af alt, vil helst gå med os i en hånd og tager også 6-8 skridt selv når vi "øver" mellem mor og far.

Vi har tidligere skrevet om hende. Hun har altid været en "mundfuld" og meget aktiv og som baby meget meget urolig og sov ikke meget de første mange måneder.

Mine spørgsmål går på det at lege selv og det at skabe ro.

Hun er aktiv konstant i sine vågne timer. Hun bliver faktisk helt svedig og våd i håret, så meget energi bruger hun på at tonse rundt.

Hun har aldrig været god til at lege selv og har aldrig ville sidde på skødet og slappe af hos hverken mor eller far. Hvis vi tager hende op på skødet, så går hun bare i flitsbue.

Vi har det sidste stykke tid kunne skabe noget ro hos hende ved at lade hende sidde i hendes højstol og se bamse og kylling, teletubbies mm. på iPad'en som er placeret på bordet. Hun kan sidde og kigge på det og snakke med os en gang imellem i 30-45 min af gangen. Det er især om morgenen den er et hit. Hun er faktisk ...

Annonce

... begyndt at pege på den om morgenen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om du har nogen erfaring/mening om dette som fagperson?

Det andet er at hun slet ikke vil lege selv på gulvet eller det vil sige at hun godt kan bruge noget tid selv på at kigge på nogen ting og kravle rundt men vi skal sidde hos hende på gulvet også selvom vi ikke leger med hende og hun ikke rør os mm. Så snart vi rejser os og prøver at lave noget andet, så bliver hun enten ked eller kravler bare efter os med det samme og stiller sig op af vores ben og vil enten gås med eller bliver utilfreds.

Har du nogen gode råd til dette, da det efterhånden er rigtig stressende aldrig at kunne lave noget andet i 5 min fx at få tøj på om morgenen eller lige lave hendes mad mm.

Så hvordan lærer vi vores datter bare at lege lidt selv?

Det skal siges, at vi leger meget med hende i løbet af dagen, så tænker ikke det er fordi hun mangler os.

Hun går i VS og der kan hun også have svært ved det og hænger tit på en voksen eller sidder i sin barnevogn.

Vi har også nogen andre spørgsmål til rytme men dem får du i en seperat mail :)

Hilsen
Os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder