Brev:
Fra glad til ulykkelig dreng -10 mdr.
3. juli 2014
Alder:
10 mdr.
Fra glad til ulykkelig dreng -10 mdr.
Hej Helen.
Du har hjulpet os tidligere, og nu håber vi virkelig også du kan hjælpe denne gang ..
Vores lille søn på 10 mdr., er desværre gået fra at være en altid glad dreng hele dagen igennem, til at være en ulykkelig dreng fra han kommer hjem fra dagpleje og resten af aftenen/natten.. Hans nætter har altid drillet lidt, men de sidste par mdr. har vi dog haft nogle gode nætter med 1-2 opvågninger med gråd, som vi som regel altid kunne klare med sutten eller nat-flasken (MME)..
For 1 mdr. siden startede han med at blive kørt ind i dagpleje, som er foregået stille og roligt.. Han er virkelig glad for at være der, og dagplejeren siger også at det går rigtig fint..
Men vi er så løbet ind i, at når han kommer hjem fra dagpleje kl. ca. 15.30, er han utrolig pylret.. Hvis ikke vi sidder med ham eller giver ham sutten begynder han at græde, eller f.eks hvis han har fået fat i noget han ikke skal have fat i (fjernbetjening, ledning osv.), og vi tager det fra ham, stortuder han som om hans verden er ved at falde fra hinanden..? Dette har han aldrig gjort før? Hvad kan det skyldes, og hvad kan vi evt. gøre når vi får ham hjem fra dagpleje, så han ikke er så ked?
En anden ting er så, at når vi når til aften-putningen, er det også blevet helt anderledes.. Før har vi altid kunne putte ham uden problemer, men nu er det med gråd, og nogle gange kæmper vi fra kl.19.45-20.00 til kl.22-23 før han falder til ro.. Det eneste som virker efter lidt tid, er at tage ham op på armen, som var han nyfødt igen, men så snart han falder i søvn på armen af os, og bliver lagt ned igen, starter det hele forfra.. Hvad kan vi dog gøre her? Det er ved at blive ret hårdt i længden, også fordi at vi begge arbejder igen nu..
Hans dag plejer at se sådan ud:
Godmorgen kl.06.00 (Nogle morgener vågner han desværre kl. 05.00)
Dagpleje fra kl. 06.30-15.30 (Morgenmad, formiddagslur, frokost, eftermiddagslur og eftermiddags snack)
Nogle gange får han en powernap omkring kl. 17.00-17.30, afhængig af hvornår han er vågnet fra sin eftermiddagslur.
Aftensmad kl.18-18.30 (Her spiser han det samme som vi får)
Bad kl.19-19.30
Putning kl.19.45.20.00 med 240 ml MME
Natflaske med 240 ml MME omkring kl. 01.00 og 03.00
Håber du kan hjælpe os til at få en mere rolig aften/nat, både for hans egen skyld, og for vores.. Det er hårdt at se sin altid glade og charmerende dreng, pludselig være så ked og ulykkelig..
Med venlig hilsen
De igen frustrerede forældre.