Fra glad til ulykkelig dreng -10 mdr.

3. juli 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Fra glad til ulykkelig dreng -10 mdr.

Hej Helen.

Du har hjulpet os tidligere, og nu håber vi virkelig også du kan hjælpe denne gang ..

Vores lille søn på 10 mdr., er desværre gået fra at være en altid glad dreng hele dagen igennem, til at være en ulykkelig dreng fra han kommer hjem fra dagpleje og resten af aftenen/natten.. Hans nætter har altid drillet lidt, men de sidste par mdr. har vi dog haft nogle gode nætter med 1-2 opvågninger med gråd, som vi som regel altid kunne klare med sutten eller nat-flasken (MME)..

For 1 mdr. siden startede han med at blive kørt ind i dagpleje, som er foregået stille og roligt.. Han er virkelig glad for at være der, og dagplejeren siger også at det går rigtig fint..

Men vi er så løbet ind i, at når han kommer hjem fra dagpleje kl. ca. 15.30, er han utrolig pylret.. Hvis ikke vi sidder med ham eller giver ham sutten begynder han at græde, eller f.eks hvis han har fået fat i noget han ikke skal have fat i (fjernbetjening, ledning osv.), og vi tager det fra ham, stortuder han som om hans verden er ved at falde fra hinanden..? Dette har han aldrig gjort før? Hvad kan det skyldes, og hvad kan vi evt. gøre når vi får ham hjem fra dagpleje, så han ikke er så ked?

En anden ting er så, at når vi når til ...

Annonce

... aften-putningen, er det også blevet helt anderledes.. Før har vi altid kunne putte ham uden problemer, men nu er det med gråd, og nogle gange kæmper vi fra kl.19.45-20.00 til kl.22-23 før han falder til ro.. Det eneste som virker efter lidt tid, er at tage ham op på armen, som var han nyfødt igen, men så snart han falder i søvn på armen af os, og bliver lagt ned igen, starter det hele forfra.. Hvad kan vi dog gøre her? Det er ved at blive ret hårdt i længden, også fordi at vi begge arbejder igen nu..

Hans dag plejer at se sådan ud:
Godmorgen kl.06.00 (Nogle morgener vågner han desværre kl. 05.00)
Dagpleje fra kl. 06.30-15.30 (Morgenmad, formiddagslur, frokost, eftermiddagslur og eftermiddags snack)
Nogle gange får han en powernap omkring kl. 17.00-17.30, afhængig af hvornår han er vågnet fra sin eftermiddagslur.
Aftensmad kl.18-18.30 (Her spiser han det samme som vi får)
Bad kl.19-19.30
Putning kl.19.45.20.00 med 240 ml MME
Natflaske med 240 ml MME omkring kl. 01.00 og 03.00

Håber du kan hjælpe os til at få en mere rolig aften/nat, både for hans egen skyld, og for vores.. Det er hårdt at se sin altid glade og charmerende dreng, pludselig være så ked og ulykkelig..

Med venlig hilsen
De igen frustrerede forældre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder