Brev:
Gråd ved aflevering + temperament?
20. juni 2014
Alder:
13 mdr.
Gråd ved aflevering + temperament?
Kære Helen
Tusind tak for dine forrige svar. Vi kæmper stadig lidt med tandbørstningen men forsøger med dine råd for at gøre det til en god (eller bedre) oplevelse.
Jeg har to andre spørgsmål nu. Det ene drejer sig om aflevering i vuggestuen. Hun har altid været meget interesseret i børn før hun startede i vuggestuen og været god til at blive passet af bedsteforældre osv så vi havde troet at det ville være bare lidt sjovt at komme ned og se på de andre børn. Men hun havde en rigtig svær start og græd rigtigt meget ved aflevering (hun var lige knap 1 år) og var ked af det meget af dagen.
Hun har nu været dernede i to måneder men græder stadig ved aflevering. Er det normalt? Det er jo hårdt at opleve hver dag.
Det andet drejer sig om temperament. Hun har i lang tid været helt vildt hysterisk og skriger og kaster sig bagover, hvis vi tager noget fra hende eller forhindrer hende i at gøre noget hun ikke må. Og hun bliver bare ved med at skrige og ruller rundt på gulvet helt opgivende og umulig at få til at falde til ro med mindre hun får en sut.
Jeg synes hun reagerer meget voldsomt og kan ikke lade være med at bekymre mig om der er noget galt. Der er nogle dage hvor man føler at hun skriger hele dagen og det et noget der virkelig stresser en og man gør alt hvad man kan for at undgå at komme på tværs af hende.
Pædagogerne i vuggestuen siger at hun er en af dem der reagerer udad, hvorfor hun også græder ved aflevering - kan det også hænge sammen med hendes hysteri eller hvad det er? Og hvad kan man gøre for at få nogle hyggeligere aftener/weekender?
Med venlig hilsen
AL