Gråd ved aflevering + temperament?

20. juni 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Gråd ved aflevering + temperament?

Kære Helen

Tusind tak for dine forrige svar. Vi kæmper stadig lidt med tandbørstningen men forsøger med dine råd for at gøre det til en god (eller bedre) oplevelse.

Jeg har to andre spørgsmål nu. Det ene drejer sig om aflevering i vuggestuen. Hun har altid været meget interesseret i børn før hun startede i vuggestuen og været god til at blive passet af bedsteforældre osv så vi havde troet at det ville være bare lidt sjovt at komme ned og se på de andre børn. Men hun havde en rigtig svær start og græd rigtigt meget ved aflevering (hun var lige knap 1 år) og var ked af det meget af dagen.
Hun har nu været dernede i to måneder men græder stadig ved aflevering. Er det normalt? Det er jo hårdt at opleve hver dag.

Det andet drejer sig om temperament. Hun har i lang tid været helt vildt ...

Annonce

... hysterisk og skriger og kaster sig bagover, hvis vi tager noget fra hende eller forhindrer hende i at gøre noget hun ikke må. Og hun bliver bare ved med at skrige og ruller rundt på gulvet helt opgivende og umulig at få til at falde til ro med mindre hun får en sut.

Jeg synes hun reagerer meget voldsomt og kan ikke lade være med at bekymre mig om der er noget galt. Der er nogle dage hvor man føler at hun skriger hele dagen og det et noget der virkelig stresser en og man gør alt hvad man kan for at undgå at komme på tværs af hende.

Pædagogerne i vuggestuen siger at hun er en af dem der reagerer udad, hvorfor hun også græder ved aflevering - kan det også hænge sammen med hendes hysteri eller hvad det er? Og hvad kan man gøre for at få nogle hyggeligere aftener/weekender?

Med venlig hilsen
AL

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika