Græder stadig ved aflevering

17. juni 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Græder stadig ved aflevering

Hej Helen,

Min søn på 2 1/2 år græder stadig ved aflevering i vuggestue. Som han faktisk har gjort lige siden han startede knap 11 mdr gammel.

Han har haft gode perioder hvor han er glad, vinker og løber ind og leger. Men størstedelen af hans tid i vuggestue er med gråd og skrig ved afleveringen.

Vi havde en periode på en måneds tid, lige da Loui blev født hvor han nærmest ikke skænkede mig en tanke ved aflevering, han løb bare og sagde "Hej Hej mor".. Rart for mig, da jeg havde et spædbarn med. Men efter den periode er han ked af det, hulker allerede hjemmefra "jeg elsker mor", "mig ikke i vuggestue, den er gammel" "nej pædagogerne kommer ik idag, de er syge" og ynglings pædagogen er ikke ynglings mere.

Tænker at den gode periode måske kom fordi det var rart for ham at komme væk hjemmefra pga lillebror. Men nu hvor han er blevet accepteret og det rent faktisk er blevet smadder hyggeligt at være hjemme sammen med mor og lillebror, så er det at han blir ked af at sku sige farvel.

Han gemmer sig bag mig, kravler op af mig. Sidder med ham et par minutter og giver ham et kys og et kram og siger at jeg kommer og henter ham igen når han har sovet til middag og løber rundt ude på legepladsen. Når han er så ked, kommer han op i favnen på en pædagog mens de vinker og ...

Annonce

... taler beroligende til ham. En gang imellem er han løbet grædende efter mig med en pædagog i hælene. Synes de klarer det godt. Er ikke i tvivl om at de gør det bedste for Victor. De giver ofte melding tibage på SMS at han nu spiser/leger/hygger og har det godt. Der går kun er par minutter før den SMS kommer.
Når jeg så henter ham, går det ikke altid så let. Han vil blive og lege :)

Han siger han vil i børnehave. Måske fordi vi har læst bøger om det. Han skal i børnehave til oktober. Der er også kun et barn tilbage på hans stue på samme alder, resten er helt små.

Er bange for det fortsætter, i værste fald også når han skal i bh. Han har forholdsvis korte dage, det har han altid haft. 5-6 timer dagligt, vi holder ofte fri fra vuggestuen en dag eller to i ugen, udover weekenden, for at sove længe, rende rundt i nattøj og danse. Og han nyder det. Men så skal der altså også ske noget, han er en rigtig Emil fra lønneberg, så det at komme i vuggestue tror jeg er godt for ham også.

Er noget jeg kan gøre for at ruste ham til børnehave start? For det skulle være noget helt andet end vuggestue. Jeg skal starte arbejde igen til marts og der vil lillebror gå i den integrerede vuggestue der ligger sammen med børnehaven. Det er ikke der Victor går nu, det kun vuggestue.

Hilsen mor til 2.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder