Brev:
Vil ikke være i barnvogn!
12. juni 2014
Alder:
4 mdr.
Vil ikke være i barnvogn!
Kære Helen
I de sidste 2-3 uger har Frederik været meget svær at have i barnevognen :-( Det kan lade sig gøre, hvis han skal sove; her er der lidt 'brok', hvorefter han falder i søvn. Han sover dog kun ca. 1/2 time, hvorefter han vågner op og er meget protesterende, og jeg kan ikke få ham til at sove videre. Det er uanset, om barnevognen kører eller holder stille.
Hvis vi bare skal på tur, hente storebror, handle eller lign., bliver Frederik svært utilfreds efter ca. 10-15 minutter i barnevognen. Jeg har forsøgt flere forskellige ting; skærme ham for indtryk ved at have kalechen slået helt op og en stofble hængende løst. Gjort det modsatte; altså give ham mulighed for at kigge ud og opleve verden, har også forsøgt at lægge ham lidt på skrå, så det er nemmere at se ud. Men ingenting synes at hjælpe :-(
Det er ret frustrerende, at det skal være forbundet med så mange protester - læs: skrig - at have Frederik med i barnevognen, og der er derfor dage, hvor jeg begrænser vores udendørs aktiviteter til et absolut minimum, hvilket jo er ret ærgerligt her i sommertiden...
Jeg er begyndt altid at tage bæreselen med, så jeg kan tage Frederik op i den, hvis han protesterer vedvarende over at være i barnevognen, men hvis vi skal være væk i længere tid, er det jo nødvendigt med sted, hvor Frederik kan sove, når han bliver træt.
Vil meget gerne høre dine overvejelser ift. ovenstående :-)
Mange hilsner fra
Frederiks mor