Vil ikke være i barnvogn!

12. juni 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil ikke være i barnvogn!

Kære Helen

I de sidste 2-3 uger har Frederik været meget svær at have i barnevognen :-( Det kan lade sig gøre, hvis han skal sove; her er der lidt 'brok', hvorefter han falder i søvn. Han sover dog kun ca. 1/2 time, hvorefter han vågner op og er meget protesterende, og jeg kan ikke få ham til at sove videre. Det er uanset, om barnevognen kører eller holder stille.

Hvis vi bare skal på tur, hente storebror, handle eller lign., bliver Frederik svært utilfreds efter ca. 10-15 minutter i barnevognen. Jeg har forsøgt flere forskellige ting; skærme ham for indtryk ved at have kalechen slået helt op og en stofble hængende løst. Gjort det modsatte; altså give ham mulighed for at kigge ud og opleve verden, har også ...

Annonce

... forsøgt at lægge ham lidt på skrå, så det er nemmere at se ud. Men ingenting synes at hjælpe :-(

Det er ret frustrerende, at det skal være forbundet med så mange protester - læs: skrig - at have Frederik med i barnevognen, og der er derfor dage, hvor jeg begrænser vores udendørs aktiviteter til et absolut minimum, hvilket jo er ret ærgerligt her i sommertiden...

Jeg er begyndt altid at tage bæreselen med, så jeg kan tage Frederik op i den, hvis han protesterer vedvarende over at være i barnevognen, men hvis vi skal være væk i længere tid, er det jo nødvendigt med sted, hvor Frederik kan sove, når han bliver træt.

Vil meget gerne høre dine overvejelser ift. ovenstående :-)

Mange hilsner fra
Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte