Uro - alt det der sker?

8. juni 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Uro - alt det der sker?

Hej Helen

Jeg tror, at konklusion på alt det mad om natten var utryghed. Vi er stadig strandet på Mallorca, og håber snart vi kan få lov at komme hjem.

Vi har haft en del urolige nætter, både pga fire nye tænder, men også pga de forandringer der sker.

Er det ok at give lidt mælk for at få ham til at falde til ro i denne her turbulente periode? Det er det eneste der virker, og jeg synes vores situation er lidt ud over det sædvanlige, og så tænker jeg, at vi må gøre det bedste for ham, han kan få ro og trods alt få sovet nogen lunde?

Han er meget motorisk urolig når han skal puttes. Jeg plejer at gøre det, at jeg ligger ham over efter mælk, sang og godnat historie, men han kravler rundt i sengen og rejser sig. Han er ikke ked af det, men død træt. Alligevel sætter han sig op, rejser sig og kravler rundt. Efter. 2-3 min hvor jeg er i rummet, så prøver jeg at ligge ham ned igen, også forfra. Det tager ca. 45 min i alt. ...

Annonce

... Jeg synes ikke, at jeg vil begynde at "tvinge" ham ned at ligge, men tænker det er bedre, at han får brugt de sidste kræfter, og til sidst ender det med, at jeg kan ligge ham ned så han sover... Men er motorisk uro ikke kun en periode?

Det har været vigtigst for os, at lave så meget rutine i den her situation, og ikke kæmpe med praktiske ting ift mælk om natten osv. Nogle nætter får han 90 ml og andre op til 250ml, det svinger. Han bliver først tilbudt vand.

Han skal i dagpleje når vi kommer hjem, og vi tænker en blid opstart, hvor vi vil være der de første dage, også ligeså stille fase det ud. Hvad tænker du om det?

Tak for din hjælp, det er rart at kunne få fat i en hjælpende hånd og hernede. :)

Og ps lillebror har det godt, vokser godt, så det er dejligt. Han er også mælkeallergiker, har vi fundet ud af, da jeg ikke havde mælk nok til ham heller.. Så han får nutramigen ligesom væres ældste.

Kærlig hilsen
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg