Brev:
Uro - alt det der sker?
8. juni 2014
Alder:
12 mdr.
Uro - alt det der sker?
Hej Helen
Jeg tror, at konklusion på alt det mad om natten var utryghed. Vi er stadig strandet på Mallorca, og håber snart vi kan få lov at komme hjem.
Vi har haft en del urolige nætter, både pga fire nye tænder, men også pga de forandringer der sker.
Er det ok at give lidt mælk for at få ham til at falde til ro i denne her turbulente periode? Det er det eneste der virker, og jeg synes vores situation er lidt ud over det sædvanlige, og så tænker jeg, at vi må gøre det bedste for ham, han kan få ro og trods alt få sovet nogen lunde?
Han er meget motorisk urolig når han skal puttes. Jeg plejer at gøre det, at jeg ligger ham over efter mælk, sang og godnat historie, men han kravler rundt i sengen og rejser sig. Han er ikke ked af det, men død træt. Alligevel sætter han sig op, rejser sig og kravler rundt. Efter. 2-3 min hvor jeg er i rummet, så prøver jeg at ligge ham ned igen, også forfra. Det tager ca. 45 min i alt. Jeg synes ikke, at jeg vil begynde at "tvinge" ham ned at ligge, men tænker det er bedre, at han får brugt de sidste kræfter, og til sidst ender det med, at jeg kan ligge ham ned så han sover... Men er motorisk uro ikke kun en periode?
Det har været vigtigst for os, at lave så meget rutine i den her situation, og ikke kæmpe med praktiske ting ift mælk om natten osv. Nogle nætter får han 90 ml og andre op til 250ml, det svinger. Han bliver først tilbudt vand.
Han skal i dagpleje når vi kommer hjem, og vi tænker en blid opstart, hvor vi vil være der de første dage, også ligeså stille fase det ud. Hvad tænker du om det?
Tak for din hjælp, det er rart at kunne få fat i en hjælpende hånd og hernede. :)
Og ps lillebror har det godt, vokser godt, så det er dejligt. Han er også mælkeallergiker, har vi fundet ud af, da jeg ikke havde mælk nok til ham heller.. Så han får nutramigen ligesom væres ældste.
Kærlig hilsen
Mor til 2