Pludselig ked af bad

4. juni 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Pludselig ked af bad

Hej Helen.

Denne gang et spørgsmål om vand. Min datter plejer at komme i badekar efter aftensmaden, hvor hun plejer at nyde det og vi synger og leger med badedyrene. Men den sidste uge er hun begyndt at græde, når jeg skulle til at sætte hende ned i vandet og har selvfølgelig taget hende op igen. Hvad mon det kan være?

Vi har gået til babysvømning siden hun var knap 3 mdr, men da vi så skiftede hold for knap 2 mdr siden til om eftermiddagen - og efter hun var startet i vuggestue - vil hun nu kun sidde på min arm i bassinet. Det er også helt ok og det er jo ...

Annonce

... stadig dejligt at være i vandet sammen, jeg vil endelig fortsætte - men før var hun med på alt og var dygtig til det. Det skal siges, hun er så glad når vi kommer ind i omklædningsrummet og går i vandet, altså når hun finder ud af, vi skal svømme, så der er hun ikke bange for vandet. Men reagerer anderledes der også - måske sammenhæng med vuggestuestart og tidspunktet, jeg ved det ikke - eller hendes alder?

Ved du noget om det?

Nu holder jeg en pause nogle dage med badekarret og vasker hende bare lidt, men vil lige høre dig, om du har en idé.

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor