Brev:
Pludselig ked af bad
4. juni 2014
Alder:
12 mdr.
Pludselig ked af bad
Hej Helen.
Denne gang et spørgsmål om vand. Min datter plejer at komme i badekar efter aftensmaden, hvor hun plejer at nyde det og vi synger og leger med badedyrene. Men den sidste uge er hun begyndt at græde, når jeg skulle til at sætte hende ned i vandet og har selvfølgelig taget hende op igen. Hvad mon det kan være?
Vi har gået til babysvømning siden hun var knap 3 mdr, men da vi så skiftede hold for knap 2 mdr siden til om eftermiddagen - og efter hun var startet i vuggestue - vil hun nu kun sidde på min arm i bassinet. Det er også helt ok og det er jo stadig dejligt at være i vandet sammen, jeg vil endelig fortsætte - men før var hun med på alt og var dygtig til det. Det skal siges, hun er så glad når vi kommer ind i omklædningsrummet og går i vandet, altså når hun finder ud af, vi skal svømme, så der er hun ikke bange for vandet. Men reagerer anderledes der også - måske sammenhæng med vuggestuestart og tidspunktet, jeg ved det ikke - eller hendes alder?
Ved du noget om det?
Nu holder jeg en pause nogle dage med badekarret og vasker hende bare lidt, men vil lige høre dig, om du har en idé.
Med venlig hilsen
Helle