Brev:
Vuggestue - 10 mdr.
29. maj 2014
Alder:
10 mdr.
Vuggestue - 10 mdr.
Kære Helen
Tak for de forrige svar – jeg har nu endeligt fået stoppet med formiddagsamning og det går bedre med maden igen - tror det er tænder der driller indimellem - hun har netop fået sine to første og så at hun er en bestemt dame som vil selv. Men vi er nu startet indkøring i vuggestue hvilket jeg gerne vil høre dine tanker om.
Det går rigtig fint med vuggestuen – men det er selvfølgelig heller ikke så meget hun har været der endnu. Men tror vi ovre den værste separations fase. Hun var glad i dag da jeg afleveret hende og der er ingen problemer med at få hende til at sove lur i vuggestuen. På sigt skal hun i vuggestue tirsdag, onsdag og torsdag fra ca. 7.30 til 16.30 – jeg har valgt at gå på deltid af flere årsager. Planen for indkøring har været og er således:
1. uge: 2 x 1 time med mor
2. uge: 2 x 1 time uden mor
3. uge: 2 dage til formiddagsmad og lur (det var denne uge)
4. uge: 2 dage til formiddagsmad, lur og frokost (det er fra ca. 8.30-13.00)
5. uge: 3 dage til fra ca. 8.30-13.00
6. uge: 3 dage til fra ca. 8.30-13.00
7. uge: 3 dage til fra ca. 8.30-13.00
8. uge: 1 hel dag og 2 halve
9. uge: 3 hele dage
10. uge: 3 hele dage
Og herefter starter jeg så job. Som du kan se er der lang indkøring. Jeg har det rigtig dårligt over at aflevere hende når jeg nu alligevel er hjemme, men samtidig synes jeg det er rart at de kan ringe til mig hvis det ikke går så godt og det giver min datter god tid til at lære vuggestuen at kende. Hun er jo stort set aldrig blevet passet af andre end mig – giver det mening?
Mine tanker kører også lidt rundt i forhold til at hun skal være der 3 dage om uge – tænker om det vil være sværere for hende at forstå det at skulle i vuggestue når der kommer til at gå så mange dage fra hun hentes torsdag til hun igen skal afleveres tirsdag? Tænker også om der kommer en alder hvor hun vil have godt af at komme i institution alle hverdage? Tænker i forhold til at lære forskel på hverdag og weekend og også i forhold til om jeg udfordre hende nok socialt, fysisk og mentalt?
Hilsen mig