Brev:
Mangel (måske) på styrke i nakke/ryg
6. maj 2014
Alder:
3 mdr.
Mangel (måske) på styrke i nakke/ryg
Hej Helen,
Jeg har før skrevet til dig ang. min datter, som nu er 14 uger gammel.
Mit spørgsmål denne gang går på, hvor meget hun skal kunne nu - Rent motorisk og styrkemæssigt.
Hun ligger fint på maven og kan holde sit hovede i lang tid - Drejer det også og følger de ting som fx forgår i rummet. Hun kommer ikke op på strakte arme, men rækker (især hø.) armene frem og kradser ligesom i underlaget. Hun holder også efterhånden hovedet fint stabilt, når man bærer rundt på hende og drejer det frit osv. Men, når jeg trækker hende i armene, for at opmuntre hende til at lade hovedet følge med op, så er hun altså ret slap. Jeg kan mærke at hun trækker svagt imod, men hun forsøger slet ikke eller kan ikke løfte hovedet fra underlaget. Skal hun kunne det nu? Og i så fald; Hvordan træner jeg det bedst muligt? - Altså at kunne trække hende op i siddende stilling.
Hun ligger på maven på fladt underlag, op ad en ammepude og henover mine ben og finder sig fint i alle tre liggemåder:)
Kærlig hilsen Maja