Mangel (måske) på styrke i nakke/ryg

6. maj 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Mangel (måske) på styrke i nakke/ryg

Hej Helen,

Jeg har før skrevet til dig ang. min datter, som nu er 14 uger gammel.

Mit spørgsmål denne gang går på, hvor meget hun skal kunne nu - Rent motorisk og styrkemæssigt.

Hun ligger fint på maven og kan holde sit hovede i lang tid - Drejer det også og følger de ting som fx forgår i rummet. Hun kommer ikke op på strakte arme, men rækker (især hø.) armene frem og kradser ligesom i underlaget. Hun holder også efterhånden hovedet fint stabilt, når man bærer rundt på hende og drejer det frit ...

Annonce

... osv. Men, når jeg trækker hende i armene, for at opmuntre hende til at lade hovedet følge med op, så er hun altså ret slap. Jeg kan mærke at hun trækker svagt imod, men hun forsøger slet ikke eller kan ikke løfte hovedet fra underlaget. Skal hun kunne det nu? Og i så fald; Hvordan træner jeg det bedst muligt? - Altså at kunne trække hende op i siddende stilling.

Hun ligger på maven på fladt underlag, op ad en ammepude og henover mine ben og finder sig fint i alle tre liggemåder:)

Kærlig hilsen Maja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor